×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

رئیس پلیس راهور ناجا به رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر نوروز ۹۷ پرداخت و گفت:‌ نیم میلیون نفر از ماموران پلیس و نیروهای خدماتی و امدادی به صحنه آمده‌اند تا بتوانند در مدیریت طرح نوروزی به مردم خدمت کنند.

سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا در رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر به همدلی و همبستگی همه دستگاه‌های خدماتی، امدادی و انتظامی اشاره کرد و گفت: طرح ویژه ترافیکی نوروز ۹۷ از فردا ۲۷ اسفند ۹۶ تا ۱۵ فروردین ۹۷ در سراسر کشور به مرحله اجرا درخواهد آمد.

رئیس پلیس راهوار ناجا به برنامه‌ریزی و به کارگیری تمام امکانات پلیس راهور چه در حوزه درون و برون شهر پرداخت و گفت:‌ تمام امکانات خودرویی، انسانی و تجهیزاتی پلیس برای برقراری نظم ترافیک در جاده‌ها در آماده‌باش کامل هستند.

این مقام ارشد راهنمایی و رانندگی کشور به حضور نیم میلیون نفر از نیروهای خدماتی، امدادی و پلیس برای طرح نوروزی ۹۷ اشاره کرد و گفت: این تعداد افراد برای خدمتگذاری به مردم در نوروز ۹۷ در جاده‌ها خدمت‌رسانی خواهند کرد که ان‌شاءالله مردم سفر خوبی را داشته باشند.

وی به نوروز سال گذشته پرداخت گفت: حدود ۴۰ درصد از تصادفات به علت عدم توجه به جلو و خستگی و خواب‌آلودگی بوده؛ ۲۳ درصد به دلیل سرعت غیرمجاز و ۲۰ درصد از تصادفات منجر به فوت و جرح نیز به علت سبقت غیرمجاز به وقوع پیوسته است.

مهری ادامه داد: البته باید گفت که نوروز ۹۶ نسبت به نوروز ۹۵، ۱۰ درصد کاهش جانباختگان را داشته‌ایم.

رئیس پلیس راهور ناجا به تعداد خودروها و موتورسیکلت‌ها پرداخت و اعلام کرد:‌ حدود ۲۱ میلیون خودرو و ۱۱٫۵ میلیون موتورسیکلت در چرخه حمل و نقل کشور تردد می‌کنند، در یازده ماهه امسال نیز یک میلیون و ۴۰۰ هزار خودروی جدید شماره‌گذاری شده‌اند و ۲ میلیون نفر نیز جدیداً کواهینامه گرفته‌اند.

عالی‌ترین مقام راهنمایی و رانندگی کشور ادامه داد: در سال ۸۴، ۷٫۵ میلیون خودرو وجود داشت و امروز ۲۱ میلیون خودرو؛ نسبت به دهه گذشته نیز ۲٫۵ برابر میل به سفر افزایش یافته است.

سردار مهری به رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر نوروز ۹۷ پرداخت و گفت:‌ امروز همه با هم با شعار «نشاط بهاری با نظم و امنیت و پرهیز از خطر، آرامش در سفر» به صحنه آمده‌اند تا بتوانند خدمات خوبی را برای مردم فراهم کنند.

/فارس

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false