×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

پزشک سابق کاخ سفید خواستار برکناری بایدن به دلیل مشکلات عقلی شد

عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا رونی جکسون گفت که گزارش اخیر بازرس ویژه رابرت هور تأییدی دیگر بر «وضع روانی رو به زوال» جو بایدن است.
رابرت هور بازرس ویژه‌ وزارت دادگستری آمریکا که در ماه‌های گذشته مشغول رسیدگی به پرونده پیدا شدن اسناد محرمانه در خانه و دفتر شخصی رئیس‌جمهور بود، در گزارش اخیر خود بایدن را مردی «سالخورده، خوش‌نیت با حافظه ضعیف» خواند و گفته او شاید فراموش کرده که چندین سال یک سند محرمانه را در پارکینگ گذاشته بود.

جکسون که سابقه فعالیت ۱۴ ساله به عنوان پزشک کاخ سفید را دارد، هشدار داد که حافظه «به طور قابل توجه محدودِ» بایدن، برای آمریکا هم «غم انگیز» و هم «ترسناک» است.

این قانونگذار کنگره در مصاحبه با وبگاه «بریتبارت» گفت که «من از قبل از اینکه رئیس‌جمهور شود گفته بودم که این مرد از نظر شناختی، برای رئیس‌جمهور شدن مناسب نیست. گفتم که وضع او بدتر خواهد شد و همینطور شده است».

جکسون تصریح کرد: «باور نکردنی است که آنها می‌گویند که او هنوز از نظر شناختی برای محاکمه مناسب نیست. او فرمانده کل ما است، رئیس دولت ما است و اگر نمی‌تواند به دلیل مسائل شناختی‌اش محاکمه شود، (پس) نمی‌تواند رئیس جمهور ایالات متحده باشد».

وی وضع آمریکا را «بد» توصیف کرد و افزود: «ما در شرایطی هستیم که حتی معدود افرادی که نمی‌خواستند بپذیرند هم اعتمادشان به این مرد از دست رفته است… دشمنانمان در خارج، به آنچه در حال رخ دادن است نگاه می‌کنند».

پزشک سابق کاخ سفید معتقد است که برای تشخیص بیماری بایدن، لازم نیست متخصص باشید و ابهام در «گفتار، خیره شدن، راه رفتن، فراموشی، سردرگمی، همه اینها علائم فیزیکی و ذهنی (اوضاع بد بایدن) است».

او با بیان اینکه نمی‌داند بایدن دچار زوال عقل، پارکینسون یا آلزایمر است، افزود: «تنها چیزی که می‌دانم این است که او دارای افت شدید شناختی است و با گذشت زمان (اوضاعش) بدتر می‌شود نه بهتر».

از نظر این عضو کنگره، وضع رئیس‌جمهور ۸۱ ساله آمریکا «به نقطه‌ای رسیده است که آنها باید استفاده از متمم ۲۵ را در نظر بگیرند».
طبق این متمم قانون اساسی آمریکا، اکثریت کابینه درصورت عدم کفایت، ناتوانی یا مرگ رئیس‌جمهور می‌توانند به انتصاب معاون وی به عنوان رئیس‌جمهور رأی دهند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false