×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

وزارت بهداشت: تولد فرزند سوم در جامعه ایرانی ۲/۵ درصد افزایش یافت

صابر جباری روز یکشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته سلامت در وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: سیاست داشتن یک یا ۲ فرزند در جامعه تغییر یافته و روند تولد فرزندان سوم به بعد افزایشی بوده است.
وی با اشاره به کاهش موالید ۳/۷ درصدی در کشور، اظهار داشت: خراسان رضوی، اصفهان و تهران دارای بیشترین کاهش موالید بودند اما در عین حال روند الگوی فرزندان بیشتر در خانواده رو به تغییر و افزایش است.
جباری تصریح کرد: مرکز جوانی جمعیت در وزارت بهداشت در زمینه مراقبتی، آموزشی و مشاوره خدمات ارائه می دهد و تسهیل ازدواج موفق و پایدار باروری سالم و ترویج زایمان طبیعی، تشخیص زودهنگام ناباروری و درمان به موقع و غیره از برنامه های مهم است.
وی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه های ما در سال گذشته رقم خورد، ادغام طب ایرانی در نظام شبکه بود که این اقدام در ۱۵ دانشگاه انجام شد.
جباری تصریح کرد: سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰، ۳.۷ درصد تهران خراسان رضوی و اصفهان کاهش موالید داشتیم. البته الگوهای باروری تغییر کرده و در تولد فرزندان سوم رو به افزایش است.

سیستان و بلوچستان جوان ترین استان
جباری با بیان اینکه سیستان و بلوچستان جوانترین استان کشور است افزود: گیلان، البرز و مازندران دارای سالمندان بیشتر هستند و شیب سالمندی رو به افزایش است.
مدیر اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت درباره سالخوردگی گفت: بیشترین توزیع سالمندی بین ۶۷ تا ۷۴ سال و ۹۴ درصد بیمه پایه و ۳۱ درصد بیمه تکمیلی دارند و نیاز است پوشش بیمه تکمیلی افزایش پیدا کند. همچنین در بحث سالخوردگی جمعیت باید بتوانیم جوانی جمعیت را حفظ کنیم.
وی تصریح کرد: ۱۰ درصد جمعیت سالمندی در کشور داریم و راهبرد وزارت بهداشت تدبیر سالمندی سالم است، زیرا بیشترین سالخوردگی ۶۵ تا ۷۰ سال ۹۴ درصد سالمندان بیمه پایه و
۳۱ درصد بیمه تکمیلی دارند که باید پوشش بیمه ای افزایش یابد زیرا بروز بیماری‌ها در این دوره سنی زباد است.

وی خاطرنشان کرد: جمعیت سالمندی در سال ۱۴۲۰ تا ۱۴۳۰ بسیار افزایش می یابد و باید خدمات مراقبتی و بهداشتی مجهز شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false