×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

بانک‌ها و کاربران ایرانی در معرض هجوم هکرها قرار گرفتند!

شرکت تحقیقاتی Zimperium که در حوزه امنیت تلفن‌های همراه فعال است، اخیراً گزارشی را منتشر کرده که نشان می‌دهد یک کمپین مخرب کاربران ایرانی و اپلیکیشن‌های بانکی را هدف قرار داده است.

در این گزارش گفته شده که گروهی از هکرها با طراحی اپلیکیشن‌های بانکی آلوده به بدافزار، نسخه جعلی ۸ نرم‌افزار بانکی یا همان همراه‌بانک ایرانی را در فضای مجازی منتشر کرده‌اند.

به گزارش Securityweek، این کمپین که ابتدا در ماه ژانویه رویت شد، در مرحله اول تهاجم خود اپلیکیشن چهار بانک ایرانی ملت، صادرات، رسالد و بانک مرکزی ایران را تولید کرد. با این حال، فعالیت این گروه در حال افزایش بوده و اکنون نسخه جعلی اپلیکیشن‌های بانک ملی، پاسارگاد، تجارت و بلوبانک را هم در فضای مجازی منتشر کرده است.

به گفته محققان، این اپلیکیشن‌های مخرب برای جمع‌آوری اطلاعات ورود به سیستم بانکی و داده‌های مرتبط با کارت اعتباری، رهگیری پیامک‌ها برای دور زدن سیستم احراز هویت و پنهان کردن فعالیت خود جهت جلوگیری از حذف شدن توسط کاربر ایجاد شده‌اند.

علاوه بر این گفته شده که این اپلیکیشن‌های خطرناک حتی به برخی فروشگاه‌های نرم‌افزار موبایل محبوب مانند کافه بازار نیز راه یافته و توانسته تعداد قابل توجهی گوشی هوشمند را در کنار وب‌سایت‌های فیشینگ خود آلوده کنند.

در بخش‌هایی از گزارش Zimperium که روز سه‌شنبه منتشر شده، توضیح داده شده است که ۴۰ اپلیکیشن بانکی جعلی کشف شده توسط پژوهشگران تنها نوک کوه یخ بوده و تا به این لحظه بالغ بر ۲۴۵ برنامه مخرب مشابه دیگر نیز در فضای مجازی مشاهده شده است.

در گزارش محققان Zimperium آمده است:

این اپلیکیشن‌های مخرب را می‌توان مستقیماً به عوامل تهدید فعلی و این گروه هکر نسبت داد، هکرهایی که بدافزارهای بانکداری تلفن همراه و کاربران ایرانی را هدف خود قرار داده‌اند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false