×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

خط و نشان رئیس سازمان سنجش برای متقلب‌ها؛ ۱ تا ۱۰ سال محرومیت از آزمون

عبدالرسول پورعباس امروز دوشنبه و در نشست خبری نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲ با اشاره به تغییرات در برگزاری این آزمون اظهار داشت: نتایج اولیه مرداد و نتایح نهایی در شهریور اعلام می شود. یکی از تغییرات، «تشکیل یک پروفایل یا کارپوشه شخصی برای هر داوطلب» است که همیشه برای وی معتبر خواهد بود در همه آزمون ها برای وی باقی می ماند.

وی ادامه داد: سامانه برگزاری آزمون کنکور ۱۴۰۲ کاملا ماشینی شده است و هیچ فرایند دستی در آن نمی توانیم وارد کنیم، سیستم طوری طراحی شده که هیچ کس نمی تواند به طور دستی اطلاعاتی وارد آن بکند.

پورعباس افزود: از روز گذشته چندین مورد اعتراض نسبت به اطلاعات داوطلب داشتیم ولی با توجه به تدابیری که انجام شده است و پیشتر به داوطلبان موارد مغایرت را اطلاع دادیم، اکنون امکان ویرایش اطلاعات را نداریم و هر داوطلبی که سر جلسه حاضر نشود، به عنوان غایب محسوب می شود.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: برای ایجاد امنیت آزمون سراسری از تیرماه سال گذشته اقدامات را انجام دادیم، تنوع پرسشنامه ها و تنوع پاسخنامه ها و شخصی شدن آنها از جمله این اقدامات برای ایجاد آرامش داوطلبان است.

وی ادامه داد: امروز به نقطه ای رسیدیم که افراد بسیار معدودی و درصد خیلی کمی با دو روش سخت افزاری و نرم افزاری تقلب می کنند و ما به طور جد با این پدیده شوم مقابله می کنیم‌. نرم افزارهایی را طراحی کردیم که به حفظ آرام و آسایش کنکور کمک می کند و در حوزه سخت افزاری هم سیگنال یاب های جدید را رونمایی می‌کنیم.

وی ادامه داد: سوالات کدهای ویژه ای دارد که فقط دستگاه های سازمان سنجش می‌توان ان را تشخیص دهد، سوالات شخصی سازی شده است هم نیروی انتظامی و هم ضابِطان قضایی تلاش زیادی برای کمک به سازمان سنجش کرده‌اند.
وی از دستگیری دو شبکه ساماندهی تقلب خبر داد و افزود: دو شبکه را در هفته های گذشته دستگیر کردیم که امکانات زیادی را آماده کرده بودند تا به داوطلبان متقلب برسانند.

پورعباس گفت: نسل اول آشکارساز را سال گذشته ساختیم و ۸۵۷ داوطلی را با تجهیزات شناسایی کرد و ۱۰۵۰ نفر را هم از طریق بررسی فنی شناسایی کردیم. نمی گذاریم کسی از طریق خلاف وارد دانشگاه شود.

پورعباس با اشاره به تجهیزات فنی گیرنده گفت: شبکه های معاند و متقلب این دستگاه ها را در اختیار افراد فرار می دهند. گیرنده ها یا موبایل واره ها را در اختیار داوطلب قرار می گیرند و یک دستگاه هم در گوش داوطلب قرار داده می شود سپس سوال به بیرون ارسال می شود و پاسخ به داخل جلسه ارسال می شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false