×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

آموزش رفع مشکل تغییر خودکار ساعت گوشی‌های هوشمند

گفته می‌شود علت این مسئله تنظیم بودن سرورهای جهانی با تغییر ساعت در ابتدای سال در ایران است و در همین رابطه از بامداد دوم فروردین، دسترسی به بسیاری از خدمات نرم‌افزاری موبایلی غیرممکن شد و بانک‌ها و خدمات اینترنتی و شماری از دستگاه‌های اندرویدی و ویندوزی با اختلال مواجه شدند و حتی ساعت شبکه خبر هم یک ساعت جا به جا شد.

وزیر ارتباطات یک هفته پیش اعلام کرده بود که اقدامات لازم انجام شده است تا در بامداد دوم فروردین تغییری در ساعت ها ایجاد نشده و شاهد اختلال نرم‌افزاری نباشیم. اما ظاهراً علی رغم وعده وزیر ارتباطات کماکان شاهد تغییر ساعت گوشی ها و اختلال در سرویس های نرم افزاری هستیم.

به نظر می‌آید مشکلان مربوط به تغییر ساعت همچنان پابرجاست و تا زمانی که مشکل ساعت گوشی‌های هوشمند حل شود کاربرانی که ساعت گوشی آنها یک ساعت جلوتر را نشان می‌دهد، می‌توانند ساعت گوشی خود را به صورت دستی تنظیم کنند.

نحوه رفع مشکل ساعت در گوشی های اندرویدی و آیفون
برای این منظور، بسته به مدل گوشی خود، باید به بخش تنظیمات بروید و در قسمت تنظیم تاریخ و ساعت، گزینه Daylight saving را غیرفعال کنید. یا اینکه در بخش تنظیمات گوشی Settings به قسمت تاریخ و ساعت Date and time بروید و در آنجا گزینه تنظیم خودکار تاریخ و زمان Automatic date and time را غیرفعال کنید. سپس با ورود به بخش تنظیم ساعت Set time زمان گوشی خود را یک‌ساعت به عقب ببرید.

تغییر ساعت در گوشی های آیفون نیز روند مشابهی داشته و باید مطابق تصویر بالا عمل کرد. بدیهی است زمانی که مشکل تغییر ساعت گوشی‌های موبایل حل شد، بهتر است برای به هم نخوردن تنظیم دقیق ساعت گوشی خود مجدداً گزینه تنظیم خودکار تاریخ و زمان را در موبایل خود فعال کنید.

آموزش رفع مشکل ساعت در ویندوز
اگر ساعت ویندوز شما یک ساعت به جلو کشیده شده برای حل مشکل به وجود آمده به قسمت تنظیمات رفته و در بخش Time & language گزینه Date&time را انتخاب کنید. حالا از این قسمت گزینه Adjust for daylight saving time automatically را خاموش کنید تا ساعت سیستم یک ساعت به عقب برگردد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false