×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

دومین سینمای رشت وارد چرخه فعالیت شد

اگرچه این وعده که سینما سپیدرود رشت قرار بود تا پایان شهریورماه فعال شود محقق نشد؛ اما در خوش‌خبری تازه، مصطفی مسیب‌زاده، مدیر روابط عمومی حوزه هنری گیلان اظهار کرد: این سینما از امروز ۱۸ آبان‌ماه با اکران انیمیشن سینمایی «لوپتو» با شعار «شادی ساختنی است» به تهیه‌کنندگی محمدحسین صادقی و کارگردانی عباس عسکری محصول مرکز انیمیشن سوره حوزه هنری وارد چرخه فعالیت می شود.
وی افزود: این انیمیشن سینمایی موزیکال و کمدی اولین محصول سینمایی مرکز انیمیشن سوره است که با تکنیک سه بعدی در استودیو فراسوی ابعاد توسط هنرمندان کرمانی تولید شده است.
وی گفت: حوزه هنری گیلان پیش از این دارای دو سینما در استان بود که سینمای سیاهکل با برف سال ۱۳۸۳ فرو ریخت و بدلیل بودجه‌های اندک هنوز در مرحله بازسازی قرار دارد. سینمای رودسر نیز بدلیل استهلاک تعطیل شد و عملاً حوزه هنری در استان فاقد سینما شده بود.
مسیب زاده گفت: با خریداری سینما سپیدرود از سوی حوزه هنری تعداد سینماهای این مجموعه در کشور به ۲۳ استان رسید.
وی در رابطه با اکران سیار این انیمیشن نیز گفت: در شهرستان‌های استان نیز امکان اکران سیار این فیلم وجود دارد و باتوجه به درخواست مخاطبان این امکان فراهم است تا کودکان و همشهریانی که شهرشان فاقد سینما است از دیدن این انیمیشن محروم نشوند.
گفتنی است استان گیلان پیش از بحران کرونا در سال ۱۳۹۸ دارای ۱۰ سالن سینمایی در قالب ۹ سینمای فعال بود که بعد از کرونا فعالیت سینماهای استان از چرخه اکران خارج شد و در زمان حاضر مجموعه‌های فعال استان کمتر از پنج سینما است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false