×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

صدها کلبه با کاربری شکار در منطقه مرداب انزلی واقع شده که عمدتا در فصول زمستان به شکار پرندگان و ماهی به صورت مجاز و غیر مجاز مشغولند و در فصل تابستان اغلب بی استفاده میماندند اما اکنون که شکار ممنوع شده استفاده های دیگری پیدا کرده اند.

اختصاصی خبر راست/ استان گیلان همه ایام سال میزبان مسافران و گردشگران داخلی و خارجیست گردشگر پس از ورود به گیلان هیچ منابع مشخصی از وضعیت شلوغی راهها و مقصد در گیلان ندارد رستورانها درجه بندی نیستند اگر هم هستند در اختیار گردشگران قرار نمیگیرد ، در مسیر راهها شاید هزاران تابلو اجاره ویلا و … مشاهده میشود که بعید میدانم کسی آنها را شناسایی و کنترل کرده باشد که آیا برای گردشگر امن هستند؟؟؟

این سوال و صد ها سوال دیگر در خصوص کمی و کاستی سیستم گردشگری در استان گیلان مطرح است، اما در این نوشته کوتاه تمرکز بحث را روی مراکز اقامتی غیر مجاز مخصوصا آنهایی که از شهر بدور هستند قرار میدهیم.

کلبه های شکار سابق اماکن فساد و فحشا امروز

صدها کلبه با کاربری شکار در منطقه مرداب انزلی واقع شده که عمدتا در فصول زمستان به شکار پرندگان و ماهی به صورت مجاز و غیر مجاز مشغولند و در فصل تابستان اغلب بی استفاده میماندند اما اکنون که شکار ممنوع شده استفاده های دیگری پیدا کرده اند.

طبق بررسی های خبرنگار سایت خبرراست و گزارشات مردمی بر این کلبه ها هیچ نظارتی صورت نمیگیرد و بسیاری از آنها به مراکز فساد و یا اماکن استعمال مواد مخدر تبدیل شده اند البته در این بین استثنا نیز وجود دارد.

چند سالیست با مراقبت و بازرسی و کنترل پلیس امنیت و اداره نظارت بر اماکن عمومی از مسافرخانه و هتل ها و حاکمیت قانون آمار فساد و فحشا و اعمال منافی عفت عمومی در این مکانها تقریبا به صفر رسیده که قابل تقدیر است اما وظیفه نظارت بر کلبه هایی که تغییر کاربری پیدا کرده اند بر عهده چه ارگانیست؟

بتازگی در یک کانال محلی به تعریف و تمجید از احداث این کلبه های غیر مجاز پرداخته که خواندن آن برای مسئولین امنیتی خالی از لطف نیست.

این کانال دیگران را نیز به این کار تشویق نموده و از مردم دهستان پیربازار خواسته تعصبات و افراطی گری را کنار بگذارند و همچنین به مردم پیربازار (یکی از دهستان های شمال رشت)را چماغ به دست و تندرو نامید و در جای دیگر به حضور چند توریست خارجی اشاره نموده که سوالات زیادی را در ذهن بوجود می آورد از جمله اینکه اگر برای یک توریست خارجی در یک کلبه غیر مجاز که بر روی خود نام دهکده توریستی را نهاده اتفاق ناگواری رخ دهد کدام مسئول استانی و یا ملی میتواند پاسخگوی کشور مطبوع باشد؟؟؟

و آیا جهت حضور توریست خارجی در آن منطقه هماهنگی های لازم با نهاد امنیتی صورت گرفته؟؟؟

و مساله بزرگتر اینکه مسافر خانه ها و هتلهای مجاز و مجوز دار با صرف هزینه های هنگفت و همچنین مشقت بسیار دریافت مجوز حضور افراد و اشخاص و همچنین تامین امنیت مسافران و همچنین پرداخت مالیات و عوارض و ارزش افزوده و …مطمئنا در حقشان اجحاف خواهد شد که عده ای براحتی با فراهم نمودن محیط آزاد و تبلیغ آن به کسب مال بپردازند .

امیدواریم تا زمانی که دیر نشده چاره ای اندیشیده شود یادمان نرفته در روز روشن و در حضور دها نفر بر سر آتنا چه آمد و یا موضوع دو توریست آلمانی در ماسوله که رسانه ای نشد مطمئنا در محلی که نیروی انتظامی هیچ نظارتی بر روی آن ندارد زمینه بروز فساد فراهم میگردد.

نا گفته نماند بعضی از کلبه ها تبدیل به کارگاه تولید مشروبات الکلی گردیده و بعضی دیگر به قاچاق پرندگان مشغولند .

با توجه به موقعیت مکانی نامناسب این کلبه ها امکان نظارت مستمر و یا حتی دوره ای وجود ندارد و عملا این امر باعث سو استفاده افراد فاسد و منفعت طلب که در بعضی موارد صلاحیت آنها در اولین بررسی ها رد خواهد شد به بهانه جذب توریست اقدام به ایجاد اماکن فساد کرده و در قبال آن پولهای هنگفت به جیب میزنند و جالب اینکه دیگر متدینین منطقه که تنها افراد مطلع هستند و با آنها مخالفت میکنند را چماغ دار و تندرو مینامند.

خبرراست متذکر میگردد کلبه هایی در منطقه وجود دارند که به کسب روزی حلال مشغولند و حساب آنها از متخلفین جداست.

/خبر راست

رشتوند: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false