×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

رشتوند-جبار کوچکی نژاد امروز در نشست خبری بابیان اینکه مردم سراوان دچار مشکل شده‌اند و سالیان سال است که با یک پدیده تحت عنوان انباشت زباله در آن منطقه در حال مبارزه هستند اظهار کرد: هر دولتی و هر استانداری آمده وعده داده و متأسفانه به وعده خودش عمل‌نکرده است.

وی بابیان اینکه رؤسای محیط‌زیست را به منطقه سراوان آورده‌ایم‌ تصریح کرد: از نزدیک به آن‌ها وضعیت سراوان را نشان دادیم زیرا سراوان و آب‌های زیرزمینی شهر رشت درتهدید است و نتیجه آلودگی رودخانه‌های ما به خاطر شیرابه‌های سراوان است.

رئیس فراکسیون محیط‌زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در بودجه سال ۹۷ دولت دو میلیارد دلار آورده شده که از صندوق توسعه ملی برداشته شود که معادل هفت هزار میلیارد تومان برای کل کشور است.

کوچکی نژاد با اشاره به برگزاری جلسه‌ با رئیس سازمان محیط‌زیست افزود: باید پسماندهای شمال کشور را ساماندهی کنیم اما یک نگرانی وجود دارد و صندوق توسعه ملی صندوقی برای بخش خصوصی است و برای بخش دولتی نیست.

وی بیان کرد: اگر بخش دولتی بخواهد هر رقمی از صندوق توسعه ملی بردارند برگشت‌ناپذیر باشد و حتماً باید اذن مقام معظم رهبری و مصوبه مجلس باشد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: هفت هزار میلیارد تومان می‌تواند کل مشکلات شهرهای شمالی کشور را حل کند به شرطی که موارد قانونی را بتوانیم در تلفیق حل کنیم.

کوچکی نژاد با اشاره به اینکه سه هزار میلیارد تومان با توجه جمعیت حساسیتی که در گیلان بوده قرار است به ما برسد گفت: این سه هزار میلیارد تومان رقم بسیار بالایی است و معتقدم که کل سیستم پسماند این استان سامان‌دهی می‌شود و هیچ مشکلی برای مردم پیش نمی‌آید.

وی بابیان اینکه اول باید مشکل را حل کنیم بعد سهم خواهی کنیم خاطرنشان کرد: نمایندگان شمال کشور قرار شد جلساتی را هم در صحن و هم در تلفیق برگزار کنند و همه تلاش کنیم اگر هم شد خدمت مقام معظم رهبری برسیم و بتوانیم به‌طوری این مشکل را حل کنیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: اوضاع آب سراوان و مشکلاتی که در منطقه است را دیدم ‌هرچند شورای فعلی خیلی به مردم کمک کردند ولی بحث شیرابه از عهده شورا برنمی‌آید و یقیناً ما باید در این بخش بیشتر تلاش کنیم.

/فارس

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false