×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر شت، عصر امروز، ۱۱ دی ماه ۱۳۹۶، بیست و یکمین جلسه شورای شهر رشت در تالار شورا برگزار شد.

در این جلسه، رئیس شورای شهر رشت ، یاد شهدای انقلاب را گرامی داشت و از تلاش های اعضای شورا در رسیدگی به امور مردم تقدیر کرد و اظهار کرد: تک تک اعضا با پیگیری مطالبات مردمی و بعضا مواردی که در حیطه وظایفشان نیست، تلاش دارند، گرهی از مشکلات مردم بگشایند.

امیر حسین علوی به نشست شورا با نمایندگان مردم رشت در مجلس اشاره نمود و تاکید کرد: این نخستین نشست رسمی ما بود و دست اوردهای خوبی داشت و امیدواریم این جلسات تداوم داشته باشد و مصوبات آن نیز به نتیجه برسد.

وی برخی از دستور جلسه های امروز را هم قرائت نمود و یادآور شد: طرح اقتصادی در کمیسیون بودجه شورا در حال بررسی است و امیدواریم با توجه به نیازمندی های رشت خروجی مناسب داشته باشد.

علوی همچنین گفت: طرح دو فوریتی حذف بهره تقسیط دیون برای شهروندانی که توان پرداخت بدهی های خود را به شهرداری ندارند و همچنین طرح مسئولیت نظارتی هر کدام از اعضای شورا در حوزه های مدیریت شهری امروز اعلام وصول می شود.

امیر حسین علوی سال نو میلادی را به همشهریان ارامنه تبریک گفت و با اشاره به حوادث اخیر شهر و کشورافزود:از آنجا که جوانان زیادی در این جریانات حضور دارند، بنده به عنوان یک همنسلی و نماینده مردم در پارلمان محلی می خواهم که متانت و ارامش خود را در مطالبه گری حفظ نمایند.

وی به مشکلات معیشتی و اقتصادی در کشور اشاره نمود و ابراز کرد: روزی نسیت که پارلمان محلی مراجعه از سوی مردم برای اشتغال نداشته باشیم. قطعا ضرورت دارد تمام مسئولان، منتخبین و منتصبین در نظام، وظایف خود را بدانند و مشکلات مردم را بازخوانی کنند. بی تردید، مسکن های زود بازده برای حل مشکلات بصورت مقطعی داریم. مشکلات را حل کنیم. بیکاری و معضلات اقتصادی گریبان جوانان را گرفته است. لازم است متخصصان حوزه اقتصادی و اجتماعی بازخوانی در حوزه اقتصادی داشته باشند.

رئیس شورا تاکید کرد: برای نظامی که از مشروطه، انقلاب، جنگ و مدافع حرم خون داده است، چنین وضعیت اقتصادی شایسته نیست. امروز در رشت که دور می زنیم، تصویر شهدای حرم را می بینیم. اکنون نظام و کشور، با وضعیت ویژه ای دست و پنجه نرم می کند. نظام برای رسیدن به چنین جایگاهی هزینه های زیادی داده است. بنابراین هرکس که مسئول است باید گام بردارد برای حل مشکلات مردم. قطعا امروز معاندین، فتنه گران و کسانی که خیر ما را نمی خواهند منتظر یک حادثه هستند تا فتنه گری کنند. کسانی که ده ها سال است که انتظار می کشند حوادثی رخ دهد و زمینه فتنه انها بیشتر شود.

وی تصریک کرد: اقتصاد دانها تحلیل کنند، گرانی ها به کجا می رود؟ مطمنا انهایی که حوادث اخیر را تحریک می کنند؛ اعم از رسانه ها و معاندین نظام در داخل و خارج از کشور، بدانند که اسلام در این کشور زنده شده و فرهنگ شیعی با تمام مکشلات حرکت می کند، و دشمنان تلاش دارند این حرکت را متوقف کنند.

علوی در بخشی از سخنان خود گفت: صمیمانه از هوشیاری و همدلی نیروی انتظامی و سپاه تقدیر می کنم که برای آرام نگه داشتن فضای شهر کمک می کنند و همه ما در شورا و شهرداری تمام سعی خود را می کنند تا نیازهای مردم حل شود. حتی خارج از محدوده وظایف خود، تلاش می کنیم دین خود را ادا کنیم.

رئیس شورا خطاب به شهردار هم گفت: شایسته نیست بعد از کارکرد ۴ماه از فعالیت شورای شهر رشت و دو ماه و اندی از حضور شهردار جدید، شایسته نیست باز حقوق پرسنل به تعویق افتد.

علوی تاکید کرد: هر چه سریعتر باید مطالبات پیمانکاران و بخصوص نیروهای حجمی پرداخت گردد. نیروهایی که تشکیل خانواده داده اند و بخاطر تعویق در پرداخت حقوق خود دچار مشکلات شده اند.

وی تاکید کرد: به عنوان آخرین بار به شهردار تذکر می دهم در اسرع وقت نسبت به پرداخت معوقه حقوق کلیه پرسنل شهرداری اقدام نماید و ما وعده پرداخت همزمان حقوق را دادیم و بعضا مشاهده می شود برخی از پرسنل ۴ماه حقوق معوق دارند. تذکر کتبی و شفاهی به شهردار ابلاغ شده و انتظار داریم هرچه سریعتر اقدام نماید.

رئیس شورا همچنین خطاب به شهردار تذکر داد: بیش از دو هفته است که به صورت کتبی از شهردار خواسته شده لیست پروژه های عمرانی را که متوقف مانده است، به شورا گزارش دهد ولی همچنان این درخواست بی پاسخ مانده است. برازنده مدیریت شهری نیست ، مطالباتی که شورا انعکاس می دهد بی پاسخ بماند و شهردار نیازمندی های مطرح شده را با اولویت به نتیجه برساند.

علوی همچنین به ۱۲ دی و روز رشت اشاره نمود و از همه شهروندان خواست تا در ویژه برنامه این روز که در سالن نیروی انتظامی برگزار می شود، شرکت نمایند.

وی اظهار کرد:این جشن برای همه مردم رشت است و شهرداری با وجود بضاعت اندک در این روز از مفاخر نیز تجلیل می نماید. امیدواریم روزی برسد که بتوانیم برای پاسداشت روز رشت، پذیرای میهمانان در سطح ملی باشیم.

در ویژه برنامه روز رشت از مفاخر گیلان تجلیل می شود

محمد حسن عاقل منش نیز در نطق پیش از دستور جلسه گفت: امروز پنجمین سالگرد مرحوم طاهری از پیشکسوتان عرصه مطبوعات گیلان است. واینجانب به نیابت از دیگر اعضای شورا بر سر مزار آن مرحوم حاضر شدم. و امید است بتوانیم قدردان زحمت کشان عرصه فرهنگی این سرزمین باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا با اشاره به برگزاری روز رشت اظهار کرد: فردا این مراسم با بضاعت و شرایط فعلی شهرداری برگزار می شود و صبح فردا در سالن نیروی انتظامی از مفاخر گیلان تجلیل می شود و عصر نیز در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رشت، برنامه شادی برای کودکان خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: با فرصت و مشکلات مالی پیش رو تلاش کردیم ستاد قوی و منسجمی تشکیل داده و برنامه جامعی داشته باشیم.

عاقل منش افزود: مشکلات مردم و تنگناهای اقتصادی قابل کتمان نیست همچنین تبغیض هایی که وجود دارد، اعتراضات بحقی را ایجاد نموده که دولت باید رسیدگی نماید. اما اینکه همسو با خواسته های صنفی مردم گروهی با تاثیر پذیری از رسانه های معاند بخواهند اخلال ایجاد نمایند، باید برخورد شود. اکنون رئیس جمهور آمریکا، ترامپ، با کینه ای که از ایران و مردم ایران دارد، دست بردار نیست زیرا مردم ما تمام حیات خلوت ها و منافع انها را در منطقه بهم ریخته اند، ترامپ هم گفته بود که دست از کار نمی کشد، و در اولین حربه دیدیم که برجام را نادیده گرفت و درصدد است عرصه را تن را بهمه تنگ نماید.

عضو شورا افزود: وقتی سردمداران امریکا، اسرائیل و انگلیس با خوشحالی وقایع روزهای اخیر ایران را دنبال کرده و اظهار نظر می کنند، وقتی عربستان و منافقین خارج نشینی که دستانشان به خون جوانمان ما الوده است و به آشوب ها جهت می دهند، نباید بی تفاوت باشیم. جوانان فهیم ما متوجه هستند که نباید خواسته های صنفی خود را دست مایه شیطنت های بیگانگان قرار دهند.

وی افزود: این فرصت باید به دولت داده شود که به کننه وعده ها انتخاباتی خود عمل کند ولی مراقب توطئه ها دشمن هم باشیم و امنیت ملی را بهم نریزیم. بنابراین باید مسئولان با طرح های ضربتی مشکلات مردم را حل کنند زیرا از مردم رای گرفتند و باید به وضعیت اقتصادی و معیشتی کشور رسیدگی نمایند.

فتنه گران در بین مردم جایگاهی ندارند

فاطمه شیرزاد نیز در نطق پیش از دستور جلسه، آغاز سال نوی میلادی را تبریک گفت و تصریح کرد: یکی از شیوه های نفوذ دشمن، ایجاد جنگ رسانه ای است که دشمن از طریق ایجاد جنگ روانی و فتنه گری قصد ضربه زدن به ما را دارد. فتنه گرانی که تلاش دارند با وارونه جلوه دادن حقایق، سعی در تخریب نظام دارند.

سخنگوی شورا در بخشی از سخنان خود اظهار کرد: اخیرا یکی از رسانه های معاند مطلبی علیه بنده منتشر نموده است که کذب محض بوده و صرفا در جهت تشویش اذهان عمومی بوده است.

شیرزاد با اشاره به حوادث های اخیر در کشور ابراز کرد: فرصت طلبانی که پرچم ایران را به آتش می کشند، اموال دولتی و مغازه های مردم را آتش کشیده و آسیب می زنند و به مقدسات توهین می کنند، هدفی به جز فتنه گری ندارند و این فتنه گران در بین مردم جایگاهی ندارند.

عضو شورا یادآور شد: مطالبات بحق مردم باید از طریق مسئولان نظام شنیده و پیگیری شود و با اتحاد و انسجام، این فتنه ها را خنثی کنیم. و دولت نیز باید برای بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی تلاش کنند.

true
برچسب ها : ,
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false