×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

تاریخچه عطر و ادکلن

برخی از این عطرها، امروزه توسط برندهای نیش بازتولید شده اند. در اکثر پلتفرم های معتبر فروش عطر و ادکلن، از جمله مارسلا، شما می توانید نسخه اورجینال بسیاری از این عطرها را پیدا کنید. پلتفرم هایی مانند Marcella، طیف متنوعی از انواع عطرهای نیش و تجاری را با قیمتی مناسب و ضمانت اصالت کالا عرضه می کنند. ما در این مقاله، سوار بر تاریخ، تحول عطرها را مرور خواهیم کرد.

تاریخچه عطر و ادکلن
ادکلن و عطر در مصر باستان

عطر و ادکلن در مصر باستان:

یافته های تاریخی نشان می دهد که احتمالا اولین عطر سازان تاریخ، کاهنان مصری بودند. کاهنان مصری فراعنه مصر را به همراه رایحه هایی از گیاهان و گل ها دفن می کردند. این عطرها به قدری قوی و ماندگار بودند که پس از قرن ها، زمانی که در طی کاوش های مختلف مقبره فراعنه باز می شدند، رایحه شیرین این عطرها، هنوز قابل استشمام بودند. نیلوفر آبی رود نیل، عسل و گل نیلوفر رایج ترین المان ها برای عطرسازی در مصر باستان بودند. این المان ها امروز نیز در بسیاری از انواع عطر خنک مردانه و عطر خنک زنانه استفاده می شوند. به عنوان مثال، شما می توانید نمونه های مشابه عطر خنک مردانه ماسالا را خریداری کنید.

عطر و ادکلن در یونان و روم باستا ن:

در یونان باستان، صنعت عطر و ادکلن سازی بیشتر در مستعمرات و جزیره کرت انجام می شد. این سرزمین ها از روزگاران کهن در صنعت عطرسازی فعال بودند و یونانیان، با استعمار آنها، به صنعت عطر سازی علاقه مند شدند. این علاقه تا جایی پیشرفت که خیلی زود، تمامی یونانیان به عطرسازانی مشهور تبدیل شده و محصولات خود را به سایر بخش های جهان، صادر می کردند. بر اساس شواهد تاریخی، اولین عطرهای مایع توسط یونانیان ساخته شد. این عطرها در بطری های گران قیمتی از جنس سرب، طلا و نقره نگه داری می شدند. یونانیان برای قسمت های مختلف بدن از عطر و ادکلن های مختلفی استفاده می کردند. استفاده از عطر و ادکلن برای شرکت در مراسم مذهبی نیز در میان یونانیان رایج بوده است.

تاریخچه عطر و ادکلن

ادکلن و عطر در یونان باستان

در روم باستان، عطر و ادکلن توسط کلیسای کاتولیک ممنوع بودند و کشیشان استفاده از آنها را به شدت محکوم می کردند. این در حالی است که مبلغان مذهبی خود در زمینه گیاه شناسی و مراقبت از گیاهان معطر، دانش عمیقی داشتند اما آن را از دسترسی عموم دور نگه می داشتند.

عطر و ادکلن در قرون وسطی:

عطر و ادکلن در قرون وسطی به نمادی از بیهودگی تبدیل شدند. در واقع اکثر رایحه های دنیای غرب پس از سقوط امپراطوری روم غارت شده و از بین رفتند. عطر و ادکلن در دوران بیزانس بار دیگر از خاکستری خود روییدند و مورد توجه طبقه اشراف، پادشاهان و ثروتمندان قرار گرفتند. در آن دوران یک ادکلن خنک ماسالا یا عطر مردانه خنک نمادی از ثروت و قدرت بودند.

عطر و ادکلن در عصر رنسان:

اگر در دوره رنسانس زندگی می کردید و به عطر و ادکلن علاقه مند بودید، اروپا بهشت شما بود. در این دوران، اروپا مرکز صنعت عطرسازی در دنیا بود. بزرگترین عطر سازان اروپایی اسپانیایی و ایتالیایی بودند. اسپانیایی ها با تکیه بر دانش اعراب در ساخت رایحه های مختلف، پیشرفت کردند و فرانسه را نیز زیر چتر خود قرار دادند. ایتالیایی ها نیز از ثروت های موجود در کشور خود استفاده کرده و رایحه های جادویی را برای اشراف زادگان دیوانه خود که مدهوش عطرهای مختلف بودند، خلق می کردند. در این دوران بود که ازدواج یک هنر شناس فرانسوی و یک شاهزاده ایتالیایی توانست فرانسه را به مهم ترین قطب تولید عطر و ادکلن در جهان تبدیل کند.

تاریخچه عطر و ادکلن

عطر و ادکلن های قدیمی در دنیای مدرن

عطر و ادکلن در عصر مدرن:

در دنیای مدرن ما، خرید عطر خنک زنانه یا خرید عطر مردانه ارجینال، کار چندان دشواری نیست. تنوع موجود در بازار انتخاب رایحه های جذاب را برای هر کسی امکان پذیر ساخته است. در دنیای ما دیگر عطر و ادکلن ممنوع نیست یا استفاده از آن در انحصار طبقه اشراف و ثروتمندان قرار ندارد. اختراع ادکلن، که ترکیبی از آب، الکل و اسانس های مختلف است، در سال ۱۳۹۱ میلادی صنعت عطر و ادکلن را متحول ساخته است. برند های بزرگ جهانی نیز حالا با تکیه بر قرن ها دانش و تجربه و صد البته علاقه انسان ها به کشف رایحه های جذاب مختلف، صنعت عطر

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false