×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

وقوع ۳ فقره حریق عمدی در تالاب انزلی

اکبر سبحانی، دادستان بندرانزلی با اشاره به وقوع حریق عمدی موصوف در تالاب انزلی اظهار کرد: با توجه به وقوع این تعداد حریق عمدی جلوی هرگونه تصرف در بستر تالاب گرفته شد و به احدی اجازه دست درازی به بستر تالاب را ندادیم.
وی با تاکید بر اینکه تصرفات غیرقانونی و دست درازی به بیت المال خط قرمز دستگاه قضاست، افزود: جلوی اقدامات غیرقانونی خاطیانی که از طریق حریق عمدی در بستر تالاب و بیت المال دست درازی کنند را می گیریم.
سبحانی تصریح کرد: افراد خاطی که قصد دست درازی به تالاب را داشتند شناسایی شدند و برای آنها پرونده تشکیل دادیم و در یک دادرسی عادلانه با رعایت اصل بی طرفی به اقدامات این افراد رسیدگی و پس از صدور رای به دادگاه تجدید نظر ارسال شد که خاطیان از حیث حریق عمدی و آلودگی محیط زیستی به مجازات محکوم شدند و در اجرای احکام کیفری به مرحله اجرا در آمد.
دادستان انزلی با تاکید بر اینکه تخریب سازه های غیرمجاز در بستر تالاب ادامه دارد، گفت: دو دادنامه قطعی نیز برای قلع و قمع بنا و اعیانات غیر قانونی و رفع تصرف عدوانی قسمتی از حریم و بستر تالاب که از سوی آب منطقه ای طرح شکایت شده بود انجام گرفت.
وی با بیان اینکه قوانین مرتبط با تالاب نیازمند بازنگری و اصلاح است، گفت: شرکت سهامی آب منطقه ای به موجب قانون توزیع عادلانه به عنوان متولی تالاب است و اکنون مالکیت تالاب به ماده ۲۲ قانون ثبت اسناد و املاک کشور برای منابع طبیعی است که قانون توزیع عادلانه آب، آب منطقه ای را متولی قرار داده که این حوزه نیازمند اصلاح قوانین است.
مساحت تقریبی تالاب انزلی برابر کنوانسیون رامسر ۱۹ هزار هکتار می باشد؛ در واقع آب منطقه ای مساحت بیشتری را به عنوان بستر تالاب قائل است و حقوق مکتسبه افراد باید مورد احترام قرار گیرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false