×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

استفاده از آب شرب در برخی از روستاهای گیلان برای آبیاری مزارع

مازیار علیپور، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان شامگاه سه‌شنبه(۷ تیر) اظهار داشت: میزان مصرف آب در حال حاضر در گیلان به نسبت سال گذشته تغییر چندانی نداشته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با بیان اینکه در شهرها زیر سه هزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه در در روستاهای استان حدود هزار و ۵۰۰ لیتر بر ثانیه آب مصرف می‌شود عنوان کرد: متاسفانه در برخی از روستاهای گیلان گاهی اوقات آب شرب برای آبیاری مزارع استفاده می‌شود.
علیپور با تاکید بر اینکه این موضوع باعث کمبود فشار و یا قطعی آب در برخی روستاهای استان شده است تصریح کرد: صرفه‌جویی و مدیریت مصرف لازمه بهره‌مندی از نعمت آب شرب است و باید همه مشترکان در این راه همکاری لازم را داشته باشند.
وی تدابیر شرکت آب منطقه‌ای گیلان برای تامین منابعی آبی، جلوگیری از افت فشار و قطعی آب در شهرها و روستاهای استان گیلان را برشمرد و اضافه کرد:‌ این شرکت علاوه بر استفاده از آب‌های سطحی و آب سد شهر بیجار برای تامین آب شرب، چاه‌هایی را هم به شکل رزو در مدار دارد تا اگر احیانا مصرف زیاد شد بتواند با راه‌اندازی این چاه‌ها فشار آب را افزایش دهد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان ابراز داشت: از آنجا که در روستاها و ییلاقات تنها منبع آب شرب چشمه‌هایی است که در آن مناطق وجود دارد بنابراین با کاهش آب چشمه‌ها نمی‌تواند چندان مدیریت شهری خاصی در حوزه تامین آب شرب انجام داد.
علیپور خاطرنشان کرد: از همه مشترکان آب شرب خانگی چه در بخش شهری و چه در بخش روستایی انتظار داریم در مدیریت مصرف آب شرب خود نهایت دقت لازم را به عمل آورند تا مشکلی در فرآیند تامین آب شرب مشترکان به وجود نیاید.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false