×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

۶۰ هکتار از تالاب انزلی طعمه حریق شد

بابک شکوهی راد، معاون امور عمرانی فرمانداری انزلی اظهار کرد: طبق شواهد محلی حریق از بخش شیجان شهرستان خمام آغاز شده و به جهت وزش باد گرم که از سمت تالاب به سوی دریاست دامنه آتش سوزی به روستاهای اطراف انزلی شانگهای پرده، لیجارکی و طالب آباد و شهرک صنعتی حسن رود کشیده شده است.
بابک شکوهی راد ادامه داد: حریق علی رغم تلاش های آتش نشانان شهرداری انزلی، منطقه آزاد و منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش همچنان ادامه دارد و آتش نشانان و نیروهای بومی منطقه تلاش دارند جلوی گسترش آتش را به سمت مناطق مسکونی و شهرک مسکونی بگیرند.
وی با بیان اینکه علت حادثه در دست بررسی است احتمال عمدی بودن این حادثه را مردود ندانست و افزود: منطقه ای که دچار آتش سوزی شده ۶۰ هکتار نیزار و از اراضی ملی چسبیده به تالاب بین المللی انزلی است که به نظر می رسد با فروکش کردن باد در ساعات پایانی روز آتش خود به خود خاموش شود.
اولین آتش سوزی تالاب انزلی سوم شهریورماه امسال در پنج هکتار از نیزارهای روستای شانگهای پرده انزلی اتفاق افتاد و شواهد حاکی از عمدی بودن این آتش سوزی با هدف زمین خواری بود.
آتش سوزی بزرگ بعدی تالاب هشتم شهریورماه امسال صورت گرفت که ۱۲ هکتار از نیزارهای منطقه چراغ پشتان انزلی در آتش سوخت و این آتش که با تلاش شبانه روزی آتش نشانان، محیط بانان، نیروهای هلال احمر، ستاد بحران از شدت آن کاسته شده بود سرانجام با کمک هواپیمای آتش نشان و با باراش باران به طور کامل خاموش شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false