×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

خیابانی در رشت به نام نخستین شهید مدافع سلامت

در آستانه دومین سالگرد شهادت پرستار شهید نرجس خانعلی زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مراسم رونمایی از تابلوی خیابان شهید نرجس خانعلی زاده نخستین شهید مدافع سلامت کشور اظهار کرد: در ابتدای شیوع ویروس کرونا زمانی که برخی ها از کنار بیمارستان هم عبور نمی کردند پرستاران فداکاری مثل شهید خانعلی زاده در مواجهه مستقیم با بیماران در بخش های ویژه و با روحیه جهادی از خودگذشتگی کردند.
ارسلان سالاری با اشاره به منش انسان دوستانه شهید نرجس خانعلی زاده افزود: این شهید گیلانی در ۱۸ سالگی کارت اهدای عضو گرفت، در ۲۱ سالگی سرپرستی یک کودک چهار ساله را بر عهده گرفت و در ۲۴ سالگی شهید شد.
وی گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۳۰ نفر از کادر بهداشت و درمان را در گیلان از دست دادیم.
سردار عزیزالله ملکی فرمانده نیروی انتظامی گیلان هم با اشاره به نظامی بودن پدر شهید نرجس خانعلی زاده گفت: افتخار ماست که این شهید از خانواده نیروی انتظامی است.
سردار عزیزالله ملکی افزود: نیروی انتظامی در سطح کشور ۱۶۰ نفر را در مقابله با ویروس کرونا از دست داده است که ۴ نفر از این عزیزان گیلانی هستند.
محمدحسین واثق کارگر نیا رئیس شورای شهر رشت نیز درخصوص علت انتخاب خیابان پورسینای رشت برای تغییر نام به اسم شهید نرجس خانعلی زاده گفت: به دلیل اینکه مراکز درمانی بسیاری در این مسیر وجود دارد این خیابان را به نام نخستین شهید مدافع سلامت کشور تغییر نام دادیم.
شهید نرجس خانعلی زاده در ابتدای شیوع ویروس کرونا و در حین مراقبت از بیماران کرونایی در بیمارستان میلاد لاهیجان به کرونا مبتلا شد و ۶ اسفند سال ۱۳۹۸ بر اثر همین بیماری به شهادت رسید و نخستین شهید مدافع سلامت کشورش

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false