×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

ناو لجستیکی “خارک” غرق شد

به گزارش روابط عمومی منطقه دوم دریایی جاسک در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: شناور پشتیبانی آموزشی نیروی دریایی که چند روز قبل عازم ماموریت دریانوردی آموزشی در آبهای آزاد شده بود، ساعاتی قبل در حوالی بندر جاسک در یکی از سامانه‌ها دچار حریق شد که با حضور تیم کنترل صدمات ناو، ضمن مبارزه با حریق تمامی کارکنان تحت آموزش به سلامت از ناو پیاده و به ساحل منتقل شدند.
بر اساس این گزارش، خوشبختانه این سانحه تلفات جانی نداشته است.


با وجود بیست ساعت تلاش همه جانبه و استفاده از امکانات امداد دریایی، به دلیل گسترش آتش در بخش‌های مختلف، عملیات نجات شناور پشتیبانی آموزشی خارک بی نتیجه ماند و این شناور در آب های محدوده جاسک آرام گرفت.

ناو لجستیکی خارک  از ۱۹۸۴ تا ۲۰۲۱ در نیروی دریایی ایران خدمت کرد و  در ماموریت های عملیاتی در حوزه های آموزشی به کار گرفته شده بود.

به گزارش فارس، ناو خارک با ۳۳هزار تُن وزن، بزرگترین ناو لجستیک غرب آسیا محسوب می‌شود که بیش از ۵ سال از شروع تعمیرات اساسی آن می‌گذرد. این ناو که توانایی حمل بالگرد را نیز دارد، با طول ۲۰۷ متر، عرض ۲۶/۵ متر و سرعت ۳۹/۸ کیلومتر بر ساعت (تا قبل از تعویض سیستم رانش)، ۸ مرتبه در ماموریت‌های آب‌های آزاد حاضر بوده است. بزرگترین ناو منطقه غرب آسیا که تجهیزاتی نظیر یک قبضه توپ ۷۶م.م، ۴قبضه توپ ۲۳م.م دو لول، ۲قبضه توپ ۲۰ م.م تک لول و ۴ قبضه تیربار ۱۲/۷ م.م را برروی خود دارد

این ناو ساخت انگلیس است که قرار بود در سال ۱۹۷۷ دو فروند از این نوع ناو به ایران تحویل داده شود اما با وقوع انقلاب اسلامی، انگلیس از تحویل آن به ایران خودداری کرد اما سرانجام در سال ۱۹۸۴ با پیگیری های حقوقی ایران، انگلیس مجبور به تحویل آن به ایران گردید

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false