×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

نخستین بارش برف پاییزی ارتفاعات گیلان را سپید پوش کرد

معاون توسعه و سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از بارش نخستین برف پاییزی در ارتفاعات استان خبر داد.

شبنم هادی نژاد معاون توسعه و سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان با بیان اینکه براساس نقشه ها امروز هوای استان آفتابی است به بارش های استان طی ۲ روز گذشته اشاره و عنوان کرد: بیشترین میزان بارش از روز شنبه تا شب گذشته(دوشنبه شب) ربوط به چابکسر با ۸۳ میلیمتر، رضوانشهر ۷۸.۸ میلیمتر و املش ۶۴.۳ میلیمتر بوده است.
وی افزود : میزان بارش ها در این مدت در رشت ۲۰.۳ میلیمتر بوده است.
هادی نژاد کمترین میزان بارش را مربوط به منجیل با ۲.۲ میلیمتر عنوان و تصریح کرد: بیشینه و کمینه دمای استان طی ۲۴ ساعت گذشته نیز به ترتیب انزلی و رودسر با ۱۷ درجه سانتی گراد و دیلمان با ۹ دهم درجه سانتی گراد عنوان کرد.
هادی نژاد اظهار داشت: دمای رشت نیز طی شبانه روز گذشته بین ۱۵ و ۷ درجه سانتی گراد در نوسان بوده است.
به گفته معاون توسعه و سرپرست اداره هواشناسی گیلان، سامانه بارشی جدیدی از روز سه شنبه با نفوذ تدریجی و تقویت سامانه ناپایدار موجب ابرناکی، مه آلود شدن هوا، کاهش دما به طور متوسط بین چهار تا ۱۰ درجه سانتی گراد در مناطق مختلف استان، بارندگی، وزش باد(گاهی شدید و خیلی شدید)، رعد و برق و در ارتفاعات بالای یک هزار و ۸۰۰ متر بارش برف می شود که تا پایان هفته ادامه دارد.
وی تصریح کرد: آبگرفتگی، بالا آمدن آب رودخانه ها، سیلابی شدن مسیل ها، لغزندگی جاده ها و کاهش دید افقی، احتمال خسارت به سازه ها، لغزش و رانش زمین و اصابت صاعقه طی مدت فعالیت این سامانه جوی دور از انتظار نیست.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false