×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

حق اختراع سامسونگ برای یک گوشی بسیار متفاوت و جذاب

سامسونگ می تواند فرم فکتور شگفت انگیز دیگری را به مجموعه تلفن های آینده خود اضافه کند، حداقل در صورت باور داشتن به حق ثبت اختراع جدید. این حق اختراع گزارش شده توسط LetsGoDigital در ماه ژوئیه ثبت شده است اما اخیرا منتشر شد. این حق اختراع سامسونگ برای یک گوشی با دو نمایشگر پشت به پشت است.

حق اختراع سامسونگ
این طراحی یک گوشی هوشمند کشویی را با دو صفحه نمایش نشان می دهد. در این طرح یک صفحه نمایش خمیده در جلو، و یک صفحه تخت در عقب قرار دارد. از نظر بصری، به نظر می رسد که نمایشگرها در کناره های تلفن “به هم میرسند” و تصور شما از یک صفحه نمایش پیچیده است.

این احتمالاً برای زیبایی انجام می شود، اما طرح های رابط کاربری UI نیز از یک مورد کاربردی پشتیبانی می کند. یک شکل نشان می دهد که چگونه کاربران می توانند برنامه ها را از صفحه اصلی به صفحه عقب بکشند. دیگری نشان می دهد که چگونه صفحه عقب می تواند اطلاعات مربوط به عکس یا فیلم اشغال شده در صفحه جلو را نشان دهد.

با وجود این طراحی، سامسونگ به صراحت اعلام نمی کند که دو صفحه نمایش باید از فناوری یکسانی استفاده کنند. در این ثبت اختراع اشاره شده است که صفحه نمایش جلو می تواند از فناوری OLED یا LCD استفاده کند، در حالی که صفحه نمایش عقب می تواند یک صفحه جوهر الکترونیکی باشد.

در مورد مکانیزم کشویی، به نظر می رسد تا حد زیادی یک ترفند برای تمیز نگه داشتن زیبایی گوشی و پنهان کردن دوربین عقب است. با کشیدن نمایشگر جلو به سمت بالا، دوربین عقب مشخص می شود. یک دوربین سلفی نیز در زیر صفحه جلو قرار دارد. مشخص نیست که چرا سامسونگ به استفاده از دوربینی در زیر هر دو صفحه فکر نمی کند و برای ةن به بدنه کشویی متوسل می شود، اگرچه کیفیت تصویر در دوربین های زیر نمایشگر نگران کننده است.

طراحی سامسونگ از نظر بصری جذاب است، اما مسلماً کابوس برای عمل گرایان است. با وجود صفحه نمایش در جلو و عقب، قرار دادن این مورد در یک قاب دشوار است. سامسونگ همچنین برای نادیده گرفتن این لمس های غیرقابل اجتناب اجتناب ناپذیر، نیاز به تولید یک فناوری کاملاً هوشمند برای در نظر نگرفتن کف دست دارد.

چیدمان صفحه نمایش سوال برانگیز است، اما سیستم کشویی انبوهی از منطق را ایجاد می کند. این طرحی است که اخیرا با مفهوم متروک نوکیا N95 شاهد HMD Global با جزئیات بیشتر بوده ایم. این شرکت به شما اجازه می داد دوربین سلفی را مخفی کرده و دارای یک بلندگوی استریو شود بدون این که قابلیت استفاده را از بین ببرد. سامسونگ با استفاده از این فلسفه می تواند یک گوشی سرگرمی بسیار قدرتمند بسازد.

البته که می دانید همه حق اختراع ها لزوما به واقعیت نخواهند پیوست ولی خب، تخیل چیز خوبی است. نظر شما درباره این طرح چیست؟

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false