×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

جزئیات شهادت سردار قاسم سلیمانی؛ سپاه شهادت سردار سلیمانی را تایید کرد/ تشکیل جلسه شورای عالی امنیت ملی
در جریان حمله به کاروان الحشدالشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه به همراه ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی و چند نفر از اعضای این سازمان به شهادت رسیدند.

 سردار حاج قاسم سلیمانی سردار سپاه اسلام، بامداد امروز درپی حمله بالگرد‌های آمریکایی به فیض شهادت نائل آمد.

بر اساس اعلام شبکه خبر سیما، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای اخبار مربوط به شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تایید کرده است.

سپاه پاسداران در اطلاعیه خود آورده است: سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگرد‌های آمریکایی به شهادت رسید.

۱۳ دی ۱۳۹۸ ۰۹:۱۰ []واکنش پمپئو به اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی[]

وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی توییتری به اقدام تروریستی این کشور در به شهادت رساندن سردار سلیمانی واکنش نشان داد.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در پی اقدام تروریستی این کشور در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی در پیامی توییتری نوشت: عراقی‌ها در خیابان‌ها به خاطر آزادی پایکوبی می‌کنند؛ قدردان این هستند که سلیمانی دیگر وجود ندارد.

وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به این رخ‌داد تروریستی پیشتر گفته بود: خباثت و حماقت نیروهای تروریست آمریکایی در ترور سردار سلیمانی، این شهید قهرمان و سردار مبارزه با تروریسم و افراط گرایی، بدون تردید درخت مقاومت در منطقه و جهان را تنومندتر خواهد کرد.

وزیر امور خارجه در پایان تاکید کرد: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تمامی ظرفیت های سیاسی، حقوقی و بین المللی خود را برای اجرای تصمیمات شورای عالی امنیت ملی برای پاسخگو کردن رژیم جنایتکار و تروریست آمریکا در خصوص این جنایت آشکار به کار خواهد بست. ۱۳ دی ۱۳۹۸ ۰۹:۰۵ []واکنش جو بایدن به ترور سردار قاسم سلیمانی[]

«جو بایدن»، یکی از رقبای انتخاباتی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی واکنش نشان داد.

بایدن در بیانیه‌ای گفت: «بیانیه دولت می‌گوید هدف از این اقدام جلوگیری از حملاتی آتی ایران است، اما این اقدام یقیناً اثر عکس خواهد داشت.»

بایدن در این بیانیه از ترامپ خواسته برای مردم آمریکا توضیح دهد راهبردش را جهت ایمن نگاه داشتن نیروها و پرسنل آمریکا در منطقه و فراتر از آن توضیح دهد. ۱۳ دی ۱۳۹۸ ۰۹:۰۱ []سخنگوی وزارت خارجه از احضار کاردار سوئیس خبر داد[]

در پی ترور شهادت سردار سلیمانی، سخنگوی وزارت امورخارجه از احضار کاردار سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا خبر داد.

«سید عباس موسوی» در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «در پی ترور سردار سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی کاردار سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا احضار و مراتب اعتراض شدید اللحن ایران به وی ابلاغ شد.» ۱۳ دی ۱۳۹۸ ۰۸:۵۷ []سناتور آمریکایی: ترور دومین فرد قدرتمند ایران، آغاز یک جنگ است[]

نماینده مجلس سنای آمریکا از توجیه ارائه‌شده توسط پنتاگون برای ترور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انتقاد کرد.

«کریس مورفی»، نماینده مجلس سنای آمریکا به شدت توجیه ارائه شده توسط پنتاگون برای ترور سردار حاج «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به باد انتقاد گرفت.

مورفی در توئیتر نوشت: «سلیمانی دشمن ایالات متحده بود، در این شکی نیست. سوال اینجا است آیا آمریکا بدون مجوز کنگره دومین فرد قدرتمند در ایران را ترور و به صورت دانسته یک جنگ منطقه‌ای بالقوه را آغاز کرده است؟»

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای که پس از شهادت سردار سلیمانی صادر شده مدعی شده که هدف از این حمله، «جلوگیری از حملات بیشتر ایران» بوده است. مورفی از این توجیه انتقاد کرده است.

وی در یک پیام توئیتری دیگر نوشت: «توجیه ارائه‌شده برای این ترور، “جلوگیری از حملات آتی ایرانی‌ها” بوده است. یک دلیل که ما عموماً مقام‌های سیاسی خارجی را ترور نمی‌کنیم این باور است که چنین اقدامی باعث کشته شدن آمریکایی‌های بیشتری می‌شود نه آمریکایی‌های کمتر. این مسئله باید امشب باعث نگرانی واقعی، مبرم و عمیق ما باشد.» ۱۳ دی ۱۳۹۸ ۰۸:۴۰ []محسن رضایی: انتقام سختی از آمریکا خواهیم گرفت[]

در پی شهادت سرلشکر حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله نیروهای تروریستی ارتش جنایتکار آمریکا در بغداد، سرلشکر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به این حمله تروریستی واکنش نشان دادند.

وی در صفحه خود در توییتر خود نوشت: سپهبد شهید قاسم سلیمانی به جمع برادران شهیدش پیوست ولی انتقام سختی از آمریکا خواهیم گرفت. ۱۳ دی ۱۳۹۸ ۰۷:۵۹ []پنتاگون: به دستور ترامپ سردار سلیمانی را ترور کردیم[]

وزارت دفاع آمریکا روز جمعه درباره حمله به کاروان سردار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: «ارتش آمریکا به دستور رئیس‌جمهور با کشتن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدام دفاعی قاطعی برای حراست از پرسنل آمریکا در خارج از کشور انجام داده است.»

پنتاگون در ادامه این بیانیه در ادعایی بی‌اساس گفته سردار سلیمانی در حال طراحی برنامه‌هایی برای حمله به دیپلمات‌ها و نیروهای آمریکا در عراق و سراسر منطقه بود.

وزارت دفاع آمریکا در بخش دیگری از این بیانیه، از اعتراضات ضد آمریکایی مقابل سفارت امریکا در عراق به عنوان «حمله به سفارت امریکا» یاد کرده و مدعی شده این اقدام به دستور سردار سلیمانی صادر شده است.

در پایان این بیانیه آمده است: «هدف از این حمله جلوگیری از برنامه‌های آتی ایران برای حمله بود. ایالات متحده همه اقدامات لازم را برای حراست از مردم و منافعمان در سراسر جهان انجام خواهد داد.» (بیشتر بخوانید) ۱۳ دی ۱۳۹۸ ۰۷:۴۸ []واکنش ظریف به ترور سردار قاسم سلیمانی[]

محمد جواد ظریف در توئیتی نوشت:تروریسم بین‌المللی ایالات متحده، هدف قرار دادن و ترور ژنرال سلیمانی به عنوان مؤثرترین نیروی مبارزه با داعش، النصره، القاعده و همکارانش بسیار خطرناک و تشدید [رفتارهای] احمقانه است.

‌ ایالات متحده مسئولیت تمام پیامدهای ماجراجویانه سرکش خود را بر عهده دارد.

۱۳ دی ۱۳۹۸ ۰۷:۴۷

بازتاب شهادت سردار سلیمانی در رسانه‌های خارجی

خبر شهادت (ترور) سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی در حمله آمریکایی‌ها در نزدیکی فرودگاه بغداد بسرعت تبدیل به مهمترین خبر در سطح رسانه های جهانی شد.

تلویزیون رسمی عراق بامداد جمعه شهادت (ترور) سردار سرلشکر حاج «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس»، معاون الحشدالشعبی در حمله آمریکا به نزدیکی فرودگاه بغداد شد. (بیشتر بخوانید) ۱۳ دی ۱۳۹۸ ۰۷:۲۷ []سپاه پاسداران شهادت «حاج قاسم سلیمانی» را تایید کرد[]

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای اخبار مربوط به شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تایید کرد.

سپاه پاسداران در اطلاعیه خود آورده است: سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید.

در حمله بالگردهای آمریکایی به یک خودرو در بغداد سرلشکر قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس به شهادت رسیدند. []متن کامل اطلاعیه سپاه درباره شهادت سردار سلیمانی[]

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای از شهادت سردار امت اسلامی حاج قاسم سلیمانی فرمانده شجاع و فدارکار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله نیروهای متجاوز و تروریست امریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد خبر داد.

در پی حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست امریکایی در نزیکی فرودگاه بغداد و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به همراه چند تن دیگر از فرماندهان جهبه مقاومت ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اطلاعیه ای صادر کرد.

متن اطلاعیه بدین شرح است:

بسم الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا﴿۲۳﴾

در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.

سوره مبارکه الأحزاب آیه ۲۳

به استحضار امت اسلامی بویژه ملت شریف و قهرمان ایران می رساند بامداد امروز (جمعه) و در پی حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست امریکایی درنزدیکی فرودگاه بغداد ، سرباز ولایت و امت اسلامی سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده فداکار شجاع و بی نظیر نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از عمری مجاهدت ، فداکاری و نقش آفرینی های ماندگار و پر افتخار در راه اعتلای اسلام و دفاع از قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت علیم السلام و سرافرازی ایران عزیز ، به شهادت رسید.

در این حمله جنایات بار چند تن از همراهان وی و نیز فرماندهان و رزمندگان حشد العبی قهرمان عراق به شهادت رسیدند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تبریک و تسلیت شهادت این مجاهد عالیقدر به محضر مقدس حضرت ولی عصر (عج) ، رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی ( مد ظله العالی)، ملت قدرشناس ایران اسلامی، احاد رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی، خانواده معظم و علاقمندان و ارادتمندان وی ، اطلاعات و برنامه های مربوط به آئین های استقبال، تشییع و به خاکسپاری پیکر مطهر شهدای گرانقدر را به آگاهی خواهد رساند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۱۳ دی ۱۳۹۸ ۰۷:۲۶ []برگزاری جلسه فوق‌العاده شورای عالی امنیت ملی در پی شهادت سپهبد سلیمانی

در پی شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی در بغداد، جلسه شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران تا ساعاتی دیگر برگزار می‌گردد.

کیوان خسروی، سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با تسلیت شهادت غرورآفرین سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، فرمانده پرافتخار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اعلام کرد: از ساعاتی دیگر جلسه فوق‌العاده شورای عالی امنیت ملی برای بررسی اقدام جنایتکارانه حمله به خودرو سردار سلیمانی در بغداد که منجر به شهادت ایشان شد، برگزار می‌شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false