×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

سردار مسعود زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در واکنش به عدم مداخله غرب در مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: اروپا باید سهمش را در مبارزه با مواد مخدر بپردازد و چنانچه مداخله‌ای در حمایت و پشتیبانی از نیروها و کشورهایی که در خط مقدم مبارزه هستند، نداشته باشد، حتماً باید مواد مخدر را در کشورش به صورت گرمی جمع کند که کاری بسیار سخت و غیر ممکن است و جمیعت آنها آسیب پذیر خواهد بود.

وی افزود: اروپایی‌ها بزرگ‌ترین مصرف کنندگان مواد مخدر تولیدی در افغانستان هستند و افغانستان از اوایل قرن ۲۱ تا کنون بزرگ‌ترین تولیدکننده تریاک دنیا بوده است با این حال، کشورهای همسایه و کشورهایی که در مسیر قاچاق این مواد به اروپا هستند نیز از گزند این تجارت در امان نبوده‌اند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا تصریح کرد: ایران دارای مرز مشترک بزرگی با افغانستان و اولین کشور در مسیر قاچاق به اروپا است، این کشور بیشترین تلفات جانی و مالی را نیز در راه مبارزه با مواد مخدر داشته است. مأمورین ایرانی در خط مقدم مبارزه با مواد مخدری هستند که هدفشان اروپا است. هرچه تولید مواد مخدر در افغانستان بیشتر می‌شود، مبارزه با آن دشوارتر و خطر آن برای اروپا نیز بیشتر می‌شود.

سردار زاهدیان در پایان گفت: از سوی دیگر بخش عمده مواد مخدری که وارد ایران می‌شود از افغانستان می‌آید این در حالی است که آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها، ناتو و به طور کلی غرب در افغانستان، اساساً به دنبال مقابله با مواد مخدر نیستند و سهم این کشورها در مبارزه با قاچاق مواد مخدر بسیار اندک است، این یعنی ایران چندین دهه است در این عرصه یکه و تنها است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false