×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

با آغاز شدن فصل گرما و تعطیلات و همچنین آغاز سفرها شاید، سفر کردن در گرما بسیار سخت و طاقت فرسا است و انتخاب مناطقی که در عین زیبایی خنک باشند می تواند گزینه ای مناسب برای سفر کردن در این ایام باشد.

به گزارش ایسنا-منطقه گیلان،استان گیلان بسیار زیبا و دیدنی است و به دلیل خوش آب و هوا بودن در فصل تابستان مورد توجه مسافران زیادی قرار می گیرد.

گیلان به عنوان بیست و هشتمین استان وسیع ایران دارای شهرها و روستاهای بسیار زیادی است. از شهرهای مهم این استان می توان به رشت، بندر انزلی، لاهیجان، تالش، لنگرود رودسر، بندر آستارا اشاره کرد.

سوباتان در شهر لیسار، دشتی از گل های شقایق

سفر به سوباتان که ییلاق استان گیلان است و با ییلاق های استان اردبیل ۱۹ کیلومتر فاصله دارد در ۲۰ کیلومتری غرب لیسار در نزدیکی تالش واقع شده است. این ییلاق از چهار جهت جغرافیایی یعنی شمال به رودخانه لیسار، جنوب به ییلاق های آسبومار جوکندان، غرب دریاچه نئور و شرق به جنگل های تالش راه دارد.به دلیل قرار گرفتن سوباتان در ارتفاع ۱۹۰۰ تا ۲۵۰۰ متر از سطح دریا، پاییز و زمستان های سردی دارد و برف بسیاری می بارد بنابراین تنها در فصول بهار و تابستان مورد استفاده است اما بازهم می توان برف را بر روی کوه ها دید . جزو مهم ترین بخش سنتی این روستا از جاهای دیدنی گیلان و جاهای دیدنی سوباتان خانه های چوبی و قدیمی به سقف های شیروانی از تکه های چوب قهوه ای است که توجه همه را به خود جلب می کند.

ماسال، روستای ییلاقی بهترین هدیه در روزهای گرم

خنک ترین شهرهای گیلان در تابستان مورد توجه توریست‌ها و گردشگران واقع می‌شود ماسال است. ماسال شهری در دامنه کوه‌های تالش واقع در استان گیلان است. این شهر ییلاقی خنک و سرسبز رؤیایی، راه رفتن روی ابرهای پنبه‌ای است را برای مسافران و توریست‌ها به حقیقت پیوند می زند.

هر توریست و گردشگری هنگام سفر به خنک ترین شهرهای گیلان در تابستان باید به فکر جایی برای اقامت باشد، افرادی که سفر به ماسال به عنوان یکی از خنک ترین شهرهای گیلان در تابستان را انتخاب می‌کنند نیز از این قاعده مستثنا نیستند. برای سکونت در ماسال در طول مدت سفرتان گزینه‌های متعددی پیش روی شما قرار دارد که در اینجا به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

معرفی ییلاق خورگام، شهری که جای پای خورشید است

یکی دیگر از منطقه های ییلاقی گیلان که در ارتفاعی بالاتر از ۲۰۰۰ متر از سطح دریا قرار گرفته، خورگام است. خورگام یک منطقه ییلاقی زیبا و دلنشین است و در اکثر روزهای بهار و تابستان ابرهای سفیدرنگ در حال گذر از آسمان آبی آن هستند. دشت، زمین های کشاورزی، چمنزار، جنگل و دریاچه از جاذبه های طبیعی این روستای خوش آب وهوا است. خورگام به معنی جای پای خورشید و یا مانند خورشید است.

این منطقه دارای آب و هوای معتدل کوهستانی است و شینه چاک ، پلنگ کوه، یالس تپه، بربن، میانه سو، ویستان، نورالعرش، از جمله ییلاقات این منطقه است.

داماش سرزمینی بر بلندای گیلان 

می توان از روستای داماش به عنوان زمردی سبز رنگ در دل طبیعت سبز و باطراوت گیلان نام برد، روستایی بکر با پیشینه ای کهن که میزبان چشمه های آب معدنی و گونه ای نادر از نوعی گل به نام سوسن چلچراغ می باشد. در واقع این گونه نادر تنها در دو ناحیه از جهان یافت می شود، یکی در روستای داماش و دیگری در لنکران و جمهوری آذربایجان. مناطقی که کاملا حفاظت شده اند و تمام گل های آنها شماره گذاری گردیده اند. آب چشمه های این روستا بسیار گواراست و می توان از آن به عنوان آب شرب نیز استفاده کرد. با سفر به داماش امکان تمدد انرژی و لذت بردن از طبیعتی بکر در مکانی مرتفع و در میان ابرها برایتان فراهم می شود.

ماسوله، روستایی جهانی در دل گیلان 

ماسوله نخستین شهر خنک در استان گیلان پس از ماسال است. خانه‌هایی با معماری پله‌کانی که سبک معماری خاصی را به نمایش می‌گذارند و مه نسبتاً غلیظی که در محیط جریان دارد، شهر ماسوله را به یک جاذبه شگفت انگیز بی‌نظیر تبدیل کرده است. ماسوله که در زمستان روز‌های پر برفی را شاهد است، هوایی خنک و دل‌انگیز در ایام تابستان برای مسافرت دارد. همین موضوع سبب شده که توریست‌ها و مسافران هنگام بررسی خنک ترین شهرهای گیلان در تابستان، ماسوله را به عنوان اولین گزینه در نظر داشته باشند. برای رسیدن به این شهر زنده و تاریخی باید به سمت استان گیلان حرکت کنید. ماسوله درست در ۶۰ کیلومتری شهر رشت واقع شده است. این شهر با فومن ۳۶ کیلومتر و با ماکلوان حدود ۲۰کیلومتر فاصله دارد. ماسوله قدمتی حدود ۸۰۰ سال دارد و نام آن در بین فهرست آثار ملی ایران به چشم می‌خورد. با وجود این توصیفات، کمتر کسی می‌تواند چشمش را روی این همه زیبایی ببندند و سفر به ماسوله را در برنامه‌های تابستانی خودش قرار ندهد.

ماسوله نخستین شهر خنک در استان گیلان پس از ماسال است. خانه‌هایی با معماری پله‌کانی که سبک معماری خاصی را به نمایش می‌گذارند و مه نسبتاً غلیظی که در محیط جریان دارد، شهر ماسوله را به یک جاذبه شگفت انگیز بی‌نظیر تبدیل کرده است. ماسوله که در   زمستان روز‌های پر برفی را شاهد است، هوایی خنک و دل‌انگیز در ایام تابستان برای مسافرت دارد. همین موضوع سبب شده که توریست‌ها و مسافران هنگام بررسی خنک ترین شهرهای گیلان در تابستان، ماسوله را به عنوان اولین گزینه در نظر داشته باشند. ماسوله درست در ۶۰ کیلومتری شهر رشت واقع شده است. این شهر با فومن ۳۶ کیلومتر و با ماکلوان حدود ۲۰ کیلومتر فاصله دارد. ماسوله قدمتی حدود ۸۰۰ سال دارد و نام آن در بین فهرست آثار ملی ایران به چشم می‌خورد. با وجود این توصیفات، کمتر کسی می‌تواند چشمش را روی این همه زیبایی ببندند و سفر به ماسوله را در برنامه‌های تابستانی خودش قرار ندهد.

حمیدرضا آذر پور معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان به تراکم جاده‌های استان با شروع تعطیلات اشاره کرد و گفت: هدف ما این است تا تسهیلاتی را فراهم کنیم که سفر گردشگران بدون دغدغه انجام شود.

وی گفت: برای ما تردد گردشگر مهم نیست و ماندگاری گردشگر اهمیت دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه استان گیلان دارای ظرفیت بسیار بالایی به لحاظ بوم گردی، اماکن تاریخی و تفریحی است که می‌تواند به رشد و ‌توسعه استان گیلان کمک کند، افزود: با معرفی و فراهم کردن زیرساخت های گردشگری در مناطق کمتر شناخته شده گیلان، می توان مسافران و گردشگران بیشتری جذب کرد و درآمدهای گردشگری را افزایش داد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false