×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

روزهای طلایی برای شورای شهر یکی پس از دیگری در حال سپری شدن شدن هستند و شورای شهر رشت با برخورداری از مجموع تجربیات اعضایش به اندازه تقریبا ۵ قرن ( اگر هر عضو را تقریبا ۵۰ ساله در نظر بگیریم ) همچنان منفعل در انتخاب فردی اصلح برای هدایت کشتی طوفان زده مدیریت شهری است.

لج و لجبازی کودکانه اعضا با یکدیگر ، بی نظمی و سردرگمی در جلسات شورا عایدی جز به قهقرا رفتن شهر ندارد.
تنها ۳ ماه به پایان سال جاری مانده و شهرداری رشت بدلیل عدم انسجام شورانشینان و رفتار دور از شان نمایندگی برخی از اعضا شورا نتوانسته بیش از ۳۵% از بودجه ای را که همین شورا تنها بدلیل دهن پر کن بودن مصوب و به شهرداری تحمیل شد را محقق سازد.
عدم مدیریت صحیح شورا و به گل نشستن کشتی اش در ابتدایی ترین وظیفه اش که انتخاب شهردار است آنچنان مسخره و مضحک شده که دیگر پای صحبت هر شهروندی بنشینی اولین خواسته اش انحلال این شوراست ، شورایی که روی شورای چهارم را سپید کرده ، هر چند اگر شهرداری مانند ثابت قدم حضور نمیداشت و با جسارت خود پروژه های بزرگی اجرا نمی نمود، بی شک شورای چهارم بی خاصیت ترین دوره شوراها لقب می گرفت.
کنشهای مثبت هیئت رئیسه شورا و در راس آن رئیس جوان شورا می توانست هرگز چنین چالش و هزینه ای را به شهر و شهروندان تحمیل نکند، مشاهده وضعیت افول جایگاه شورا و شهرداری رشت ابتدا حاصل سو مدیریت ریاست شورا در مقام بالاترین شخص هرم قدرت و سپس دخالت برخی افراد بیرون شورائی است.
از افراد خوشنامی مانند محمد حسین عاقلمنش و فاطمه شیرزاد که دارای حسن سابقه بوده و به تیزهوشی شهره اند هرگز انتظار نمی رفت نه تنها همراه طیف تمامیت خواه نشده ، بلکه بعنوان نمایندگان مردم نقش مستقل خود را ایفا کنند.


در آستانه برگزاری روز رشت که شش ماه است بی شهردار ، بی معاون اقتصادی و بی معاون نیروی انسانی است باید از هیئت رئیسه شورا تقدیر ویژه ای بعمل آید که امیدواریم گردانندگان جشن روز رشت هدایایی در خور، بخاطر اعمال نظارتی که وضعیت فعلی رشت حاصل آن است، در نظر گیرند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false