×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

مدیر آمار و اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت:‌ در حال حاضر حدود ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار از طریق نظام ارجاع الکترونیک خدمت دریافت کرده اند که در این خصوص برای حدود ۳۵ درصد خدمت گیرندگان بازخوراند ثبت شده است.

متین رمضانی در نشست خبری تشریح دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حوزه آمار و برنامه‌ریزی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان با ۱۵ هزار کارمند یکی از پرمخاطب ترین سازمان هاست اظهار کرد: ارتقای امنیت داده ها و اطلاعات ‌ترسیم نقشه استراتژیک مدیریت آمار و فناوری اطلاعات از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی تصریح کرد: توسعه خدمات الکترونیک نظام سلامت با محوریت آی تی و مدیریت آمار و اطلاعات دانشگاه طی سه سال گذشته بنیان گذاشته شده است، برای این منظور شاخص های مختلفی تبین شده که به طور مستمر پایش می شوند.

وی با اشاره به استقرار نظام ارجاع الکترونیک در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، یادآور شد: نظام ارجاع در شهرستان های انزلی، ماسال، رضوانشهر، صومعه‌سرا و لنگرود نهادینه و اجرایی شده است.

مدیر آمار و اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی گیلان‌ با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان‌ پبشرو در سطح نظام ارجاع الکترونیک است، گفت: تکریم ارباب رجوع، ارائه خدمات جامع و دسترسی آسان بیماران به خدمات بهداشت و سلامت از اهداف مهم نظام ارجاع الکترونیک است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار از طریق نظام ارجاع الکترونیک خدمت دریافت کرده اند که در این خصوص برای حدود ۳۵ درصد خدمت گیرندگان بازخوراند ثبت شده است.

رمضانی با اشاره به راه اندازی سامانه نوبت دهی و نوبت گیری در بیمارستان ها و مراکز درمانی گیلان، خاطرنشان کرد: استقرار سامانه مدیریت دارو و تجهیزات مصرفی از اقدامات صورت گرفته دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان است.

وی ارتقای امنیت داده‌ها و شبکه‌ ارتباطی از طریق مدیریت متمرکز آنتی‌ویروس را از اهداف دانشگاه دانست و گفت:‌ ارتقای کیفیت داده‌های ارسالی به سامانه پرونده الکترونیک سلامت(سپاس)‌ و استقرار نظام ارجاع الکترونیک‌(پروژه مارلیک) از دیگر اقدامات انجام شده است.

رمضانی در ادامه توسعه شبکه ملی سلامت (شمس) در استان را یکی از سنجه های شورای راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ذکر کرد و افزود: هزار و ۳۳۴ نقطه بهداشتی در گیلان وجود دارد، اما به علت موقعیت جغرافیایی گیلان، ۹۰ نقطه کور در استان شناسایی شده است.

مدیر آمار و اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی گیلان‌ ادامه داد: ظرف یکسال گذشته و با اقدامات صورت گرفته نقاط کور حوزه سلامت از ۲۰۳ نقطه به ۹۳ کور کاهش یافته است و براساس برنامه ریزی ها تا پایان سال تمام این نقاط باید تحت پوشش شبکه ملی سلامت قرار گیرند.

رمضانی با بیان اینکه گیلان به سمت تشکیل پرونده الکترونیک سلامت در حرکت است، گفت: با اجرای این طرح مردم از خدمات حوزه سلامت به نحوه بهتری بهره مند خواهند شد.

وی توسعه پایش های مدون میدانی حوزه فناوری اطلاعات بیمارستان ها، برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی توانمندسازی کارکنان، مدیریت و ساماندهی نرم افزارها، سامانه ها و سخت افزارها، استقرار پروژه استحاق سنجی درمان در مراکز، نظارت مستمر بر گردش تخت و HIS liv ،استاندارد سازی ارتباطات با ارتقا وضعیت زیر ساخت و دیتاسنتر دانشگاه را از دیگر دستاوردهای حوزه مدیریت آمار و اطلاعات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان ذکر کرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false