×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

معاون پست گیلان، با بیان اینکه در گیلان روستای فاقد کد پستی نداریم، یادآور شد: هیچ نقطه کوری در گیلان وجود ندارد و ۵۴۸ دفتر پیشخوان داریم که دسترسی آسان به پست را هموار می کند.

اسماعیل نیا با بیان اینکه پست استان گیلان در حال حاضر ۲۲ خدمت به مردم عرضه می کند، گفت: با توجه به گسترش تکنولوژی، شاید این فکر در اذهان مردم وجود داشته باشد که استفاده از پست کمتر شده، اما براساس آمارها، هر ماه حدود ۹۰ هزار مرسوله اعم از سفارشی، پیشتاز و سرویس ویژه در گیلان جابجا می شود.

وی با اشاره به ارتباط پست گیلان با شبکه جهانی پست، افزود: باید با شبکه جهانی پست منطبق باشیم و لذا به جز سرویس مرسولات عادی، هیچ سرویس پستی در شبکه ما وجود ندارد که سنتی باشد و صفر تا صد کار سیستمی است؛ به این صورت که هر مرسوله ای در هر کجا پست شود، برچسب می خورد و قابل رهگیری است.

این مقام مسئول، با بیان اینکه در سال گذشته ۸۷ هزار مرسوله خرید اینترنتی وارده به گیلان داشتیم، تصریح کرد: همچنین ۱۱ هزار مرسوله خرید اینترنتی صادره داشتیم لذا مردم باید بیشتر از بستر اینترنت استفاده کنند.

معاون فنی پست گیلان، با اشاره به شاخص های مدیریت کیفیت در شبکه پستی، اضافه کرد: زمانی که یک مرسوله وارد شبکه می شود باید کمتر از ۴۸ ساعت توزیع شود. خوشبختانه استان گیلان در نیمه نخست امسال رتبه های اول، دوم، سوم تا دهم را از آن خود کرده است.

وی از بیمه کلیه مرسولات پستی خبر داد و گفت: بابت بیمه هر مرسوله ۶۵۰ تومان از مشتری اخذ می کنیم و در صورت مفقود شدن مرسوله ۶۵۰ هزار تومان غرامت می دهیم، اما مشتری می تواند خوداظهاری داشته باشد و ارزش مرسوله خود را اعلام کند که در این صورت براساس ارزش مرسوله بیمه می کنیم.

اسماعیل نیا، با بیان اینکه در گیلان روستای فاقد کد پستی نداریم، یادآور شد: هیچ نقطه کوری در گیلان وجود ندارد و ۵۴۸ دفتر پیشخوان داریم که دسترسی آسان به پست را هموار می کند.

این مقام مسئول ادامه داد: رشت، لاهیجان، انزلی و لنگرود مجهز به سیستم «جی.آی.اس» هستند و گیلان در مقوله کد پستی حرف اول را در کشور می زند. همچنین ۴۸ شهر دیگر تا پایان سال دارای کد پستی خواهند شد.

وی از جابجایی ۹۰۰ هزار مرسوله در گیلان به صورت میانگین ماهانه خبر داد و خاطرنشان کرد: در طول سال حدود ۱۰ میلیون مرسوله را جابجا می کنیم. برای مرسولات ثبتی حتما از گیرنده امضا اخذ می شود، اما مرسولات عادی از صندوق پستی استفاده می کنند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false