×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

یکشنبه ۴ شهریور دکتر رمضانپور از سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت بازدید به عمل آورد و در خلال این بازدید با ریاست و معاونین این سازمان دیدار داشت.

عضو شورای شهر رشت با تقدیر از عملکرد مثبت مجموعه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت برای این بخش از پرسنل شهرداری و خانواده های ایثارگر آنها آرزوی سلامتی کرد.
دکتر رمضانپور با ذکر این مطلب که در دو دهه اخیر به واسطه مشغله در حوزه های مختلف اطلاعات بروز و جامع ای از مجموعه سازمانهای تابع شهرداری ندارم از برنامه ریزی جهت بازدید میدانی از سازمانها و مناطق و ارتباط با پرسنل و شنیدن دغدغه ها و مشکلات آنها به صورت مستقیم خبر داد.
وی در ادامه با مثال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی رشادت های جوانان آتش فشان را همچون رزمندگان اسلام در جنگ دانست و از این طیف از پرسنل شهرداری به عنوان نیروهای جان بر کف در خط مقدم مبارزه با مشکلات و بحران ها یاد کرد.
دکتر رمضانپور با تاکید بر اهمیت ماموریت ها و خدمات این سازمان به شهروندان بر لزوم حمایت ویژه از سازمان آتش نشانی تاکید کرد و افزود با توجه به این موضوع که مقابله با همه مواردی که جان و مال شهروندان را به خطر می اندازد در حوزه وظایف آتشنشانان محسوب می گردد باید با نگاهی ویژه به تامین نیازهای لجستیکی و امکانات این سازمان حساس پرداخته شود.
وی وظیفه اعطای تایید صلاحیت لازم ایمنی ساختمان ها در حوزه پیشگیری را جزو فعالیتهای زیربنایی در راستای پیشگیری از حوادث دانست که در کنار فرهنگسازی در سنین پایه میتواند باعث کاهش آمار تلفات و تقلیل خسارت ها گردد.
عضو شورای شهر رشت با ذکر این مطلب که امروز ۹۲ سال از عمر سازمان آتش نشانی و ارائه خدمات خطیر این سازمان به شهروندان رشت میگذرد، افزود: با توجه به شرایط نامطلوب اقتصادی حاکم بر کشور نباید به مردم بعنوان منابع تامین درآمد سازمان هایی همچون آتش نشانی نگریست و شهرداری باید از محل درآمدهای خود اقدام به تامین مالی این سازمان کند.
وی با اشاره به معضل عدم تخصص گرایی در ادارات و نهادهای گیلان، سازمان آتشنشانی رشت را در این حوزه، الگویی پیش رو برای سایر نهادها دانست و از این عملکرد سازمان تقدیر کرد.
 در ادامه رمضانی مدیرعامل سازمان آتش نشانی با بیان این موضوع که در حوزه نیروی انسانی ۳۶۷ نفر پرسنل دارد که ۳۰۰ نفر آنها عملیاتی و ۶۷ نفر اداری و ستادی میباشند که البته با توجه به چارت سازمان و جمعیت روزافزون رشت این آمار باید به ۴۶۴ نفر افزایش یابد و البته با پیگیری های در دست انجام به دنبال جذب نیرو از طریق آزمون استخدامی برای سازمان میباشیم.
وی با اشاره به حوزه وظایف این سازمان و تاکید بر لزوم تقلیل میانگین سنی آتشنشانان و بازنشستگی پیش روی برخی از نیروهای آتش نشان خواستار توجه ویژه و حمایت شورای شهر از جذب نیروی انسانی برای سازمان شد.
رمضانی اظهار داشت: امروز سازمان آتش نشانی دارای ۱۴ ایستگاه است که از دو ایستگاه آن به علت عدم شرایط لازم به پایگاه تبدیل شده اند و این در حالیست که طبق قانون؛ شهری همچون رشت مستلزم وجود حداقل ۱۵ ایستگاه عملیاتی در سطح شهر میباشد و در این راستا از احداث ایستگاه شماره ۱۵ رشت در بلوار خرمشهر خبر داد و خاطر نشان کرد با توجه به تراکم جمعیت و اعلام نیاز احداث دو ایستگاه دیگر آتشنشانی یکی در بلوار امام رضا (ع) و دیگری در حد فاصل فلکه قلی پور و میدان جهاد خبر داد.
ریاست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت یکی از اصلی ترین دغدغه های سالهای اخیر این سازمان را تجهیز و نوسازی خودروهای آتش نشانی دانست و افزود: در این راستا با یک هدف گذاری مناسب در سال اخیر ۶ دستگاه خودرو از بهترین برند این ماشین های تخصصی را در ناوگان آتش نشانی قرار داده و در حال بهره برداری از آن هستیم لیکن با توجه به میانگین بالای عمر خودروها خواستار توجه ویژه اعضای شورا و حمایت های لازم جهت نوسازی ناوگان آتشنشانی رشت میباشیم.
وی با ذکر این مطلب که هزینه تعمیر و نگهداری ۷۲ دستگاه خودرو بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومن در سال میشود خواستار تخصیص بودجه بیشتر جهت نوسازی این ناوگان در سال ۹۸ شد.
رمضانی با تقدیر از حس وظیفه شناسی همکاران خود در سازمان آتشنشانی تفکیک نیروهای عملیاتی و ستادی را گامی مفید در راستای بهبود وضعیت شغلی پرسنل این سازمان دانست و خواستار پیگیری واریز دو درصد عوارض نوسازی به حساب سازمان به صورت ماهیانه شد تا مدیریت سازمان فارغ از دغدغه های موجود در تامین منابع تعمیر و نگهداری به وظایف اصلی خود رسیدگی کند.
در انتها مدیران ایستگاهها و سازمان آتش نشانی با بیان دغدغه های خود خواستار توجه بیشتر و ارتباط متقابل اعضای شورای شهر با بدنه آتش نشانان شدند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false