×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

از مهاجرت نصرتی و ترجیح یک پست مناسب در تهران به شهر و  شهرداری رشت یکماه میگذرد و اعضا شورا همچنان در حال لابی های شبانه روزی با یکدیگر جهت انتخاب گزینه های نزدیک به خود برای تکیه بر کرسی شهرداری هستند.

اطلاعاتی در دست است که نشان میدهد برخی اعضا جهت الفت بیشتر با یکدیگر چند شبانه روز را با هم سر میکنند، برای مثال میتوان به حضور یک عضو رشتی و شبه اصلاح طلب!! (با رای به یک اصولگرا ) شورا در منزل یک عضو جوان و خوش پوش اصلاح طلب دیگر اشاره نمود!! که نگارنده را به یاد داستان شمس و مولانا می اندازد، البته مشخص نیست کدامیک شمس و کدامیک مولانا بوده اند ( البته قابل حدس است ) ، چون در انتخاب هیئت رئیسه ارائه رای و اخذ جایگاه خاص در واقع برای آن دیگری که خود را مرشد میدید اعجاب انگیز می نمود.

در حال حاضر آرایش شورا بصورت ۴ اصلاح طلب شناسنامه دار ، ۵ اصولگرای شناخته شده و ۲ مستقل با گرایش اصلاح طلبی است. ( هرچند در بزنگاههای دوره پنجم شورا این ۲ مستقل با حضور در جبهه اصولگرایان ، اصلاح طلبان را شوکه کرده اند ).

وضعیت کاندیداهای پست شهرداری نیز به این صورت است، یکی از پرسنل شهرداری ، نزدیک به مولانای متن، یکی از اعضای جوان شورا ، یک وکیل اصلاح طلب دارای حامیان داخلی و خارجی  شورا و شهرداری ، شهردار فعلی یکی از شهرهای شرق گیلان تحت حمایتهای خاص از بیرون بدنه شورا و شهرداری ، شهردار سابق رشت ! بنابراین بر روی کاغذ شهرداری نیمه ورشکسته ۵ کاندیدای شناخته شده تا اینجای کار دارد که جای سوال دارد با علم به بدهی ها و مشکلات جاری شهرداری این شهامت از چه ناحیه ای در ایشان نشات میگیرد؟!

با مشخص شدن ترکیب کمیسیونها مشخص است لیست امید منهای یک نخواهد توانست موفق عمل کند و ترازوی قدرت به سمت ائتلاف نانوشته اصولگرایان-مستقلین سنگینی می کند.

پانوشت :

فرق سیاست مداری با سیاست بازی:

سیاست به معنای واقعی عبارتست از هدایت جامعه به سوی خیر و صلاح و کمال و فلاح و سیاستمدار به کسی گفته می‌شود که با شناخت کامل از انسان و نیازهای او و اطلاع کامل از اوضاع جهانی و سیاست‌های حاکم بر جوامع مختلف، روشی را اتخاذ نمایدکه جامعه خود را در عزت و سرفرازی به شاهراه کمال هدایت نماید. و از منظر اسلام سیاستمدار واقعی کسی است که احکام خدا را در جامعه جاری سازد و انحراف سیاست از معنای واقعی آن، سیاست بازی است و آن عبارتست از یک سری نیرنگ‌ها و سیاستهایی که سیاست‌بازان در راه پیش‌برد اهداف سلطه‌جویانة خود به کار می‌گیرند. سیاست بازی یعنی جهان و انسان را وسیله و خود را هدف قرار دادن است.

باید ماند و دید آیا سیاست مداران شورا پیروز خواهند شد یا سیاست بازان ؟!
در صورت موفقیت سیاست بازان ، بازنده این آوردگاه مردم رشت ، پرسنل و همان سیاست بازانند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false