×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

چرا بهتر است شهردار بعدی یکی از اعضای شورای پنجم باشد ؟

 

بلاخره و پس از کش و قوسهای فراوان در روزهایی پایانی حضور نصرتی در مسند شهردار رشت، گمانه زنی ها درست از آب در آمد و شهردار رشت علیرغم صحبتهای خود مبنی بر حضور در شهرداری رشت و وطن دوم خواندن رشت برای خود به پایتخت رفت تا در یکی از کلیدی ترین پستهای مرتبط با شهرداری و دهیاری ها فعالیت خود را آغاز کند.

پر واضح است که در مدت حضور نصرتی در رشت ، رشتوندان شاهد طرح های عمرانی مشابه شهردار پیشین ، ثابت قدم نبودند هرچند در حوزه مالی شهرداری عملکرد خوب و قابل دفاع مدیر مالی جوان سبب کاهش فشارها بر نصرتی بوده و همچنین کارهای اداری مرتبط با شهرداری در نهادهای دیگر توسط نصرتی و شورای پنجم پیگیری شد.

اکنون و پس از یازده ماه رشت دوباره توانست عنوان کلانشهر بی کلانتر! را در میان کلانشهرها از آن خود کرده و برای یکبار دیگر به سکوی پرتاب یک مدیر غیر بومی بدل شود، اتفاقی که تنها به ضرر مردم و شهر رشت است و برنده این اتفاق تنها شخص مسعود نصرتی قزوینی نژاد بود. مدیری که از استان همجوار و از شهرداری شهری می آمد که از نظر جمعیتی نصف رشت است.

 هزینه این تغییر برای شهر را چگونه  می شود توجیه کرد ؟

البته نهایتا با هم به این جمله تکراری می رسیم ” گذشته ها گذشته و باید به فکر آینده بود” .

در حال حاضر اعضا شورا با انتخاب فردی خوشنام و توانمند جهت سرپرستی شهرداری در دوران گذار در صدد رای زنی های پست پرده برای انتصاب شهردار مطلوب خود هستند.

در این میان نامهایی به گوش می رسد که بعضا یا پیش از این شهردار رشت بوده اند یا حداقل با کاندیداتوری خود در کورس انتخاب شهردار ناکام مانده اند.

از مدیران بازنشسته و فرسوده غیربومی تا مدیران جوان کم سابقه !

نکته حائز اهمیت در انتخاب شهردار آتی انتخاب فردی است که اولا بومی استان بوده ، ثانیا با جوانی و چابکی قادر به مدیریت و برنامه ریزی شهری باشد ، پرواضح است انتخاب فردی که دارای عدم سابقه مرتبط و یا عدم حسن شهرت می باشند بازهم انتخابی سیاسی و ناصحیح است.

به اعتقاد نگارنده در این برهه بهترین انتخاب برای شهرداری کارآمد، انتخاب شهردار آینده از میان برخی اعضاء شورا می باشد.

به این دلیل که اعضاء فعلی هم با برخورداری از دانش بدست آمده در تعامل با شهرداری طی دوره پیشین و جاری قادر به اخذ تصمیماتی به نفع شهرداری و پرسنل این سازمان عریض و طویل بوده و هم خواهند توانست در شورایی که ریش سفیدانی چون احمد رمضانپور ، اسماعیل حاجی پور ، محمد حسین عاقلمنش و حجت جذب و بانوی مقتدری چون فاطمه شیرزاد رای زنی هایی جهت تسریع در حل مشکلات و تسریع در امور زیرساختی داشته باشند . شاهد این مدعا آرامش یکساله در شورای پنجم علیرغم مدیریت یک جوان بر مسند ریاست شورا و همچنین ترکیب سیاسی اصلاح طلب – اصولگرا در شورا می باشد.

لذا یکبار دیگر از اعضاء شورا خصوصا افراد با تجربه تر انتظار می رود تا با انتخاب شهرداری بومی از میان خود و فارغ از هرگونه سیاسی گری ضربات احتمالی تصدی فردی از خارج از بدنه شورا و شهرداری را کم نموده و در کارنامه حضور چهارساله خود در شورا برگی زرین از پیشرفت شهر رشت را رقم بزنند.

جایی که برادر به برادر نکند رحم

بیگانه برای تو برادر شدنی نیست…

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false