×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

شیرزاد به کاهش حجم آب تالاب عینک رشت اشاره و بیان کرد: صیانت از تالاب عینک وظیفه همه مسئولین است و امیدواریم این مشکل برطرف و نظارت بیشتری در این باره انجام شود.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا افزود: تعدادی از سرمایه گذاران در باره تالاب عینک رشت اعلام آمادگی کرده و توجه به این مهم موجب افزایش و ماندگاری گردشگران در رشت می شود.
وی با بیان اینکه هر کدام از شهرداریهای مناطق رشت از ظرفیت هایی برخوردار هستند تصریح کرد: در شهرداری منطقه پنج اراضی فراوانی وجود دارد که مربوط به دستگاههای دولتی و مردمی  بوده و برخی از ساکنین موافق واگذاری زمینهایشان به منظور ایجاد پارک و فضای سبز هستند.
شیرزاد افزود: شهرداری های مناطق رشت به مبحث نظارت و حفاظت از پارکها و فضای سبز بیشتر توجه کنند و در جانمایی و اندازه گلدان های بزرگ در نقاط مختلف رشت بر اساس استانداردها اقدام شود.
وی با بیان اینکه هزینه بسیاری در شهرداریهای مناطق صرف رنگ آمیزی جداول وغیره می شود گفت: خلاقیت در حوزه شهری از ضروریات است و باید در حوزه رنگ آمیزی نیز مدیران شهرداری به بررسی و اجرای طرح های خلاقانه توجه کنند.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا تصریح کرد: تعامل خوبی مابین سازمان سیما و منظر و شهرداران مناطق رشت وجود دارد و این موضوع موجب تحولات خوبی در شهر می شود.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا با بیان اینکه باغ ۴۵۰هکتاری لاکان در افزایش سرانه فضای سبز رشت نقش موثری ایفا می کند اظهار کرد: در حال حاضر اقدامات اولیه پیرامون اسناد مربوط انجام و با این اقدام سرانه فضای سبز شهر افزایش پیدا می کند.
شیرزاد به محلات آج بیشه و کسبخ  رشت اشاره و گفت: با بررسی زمینهایی موجود در این محلات باید نسبت به ایجاد فضای سبز برای ساکنین مناطق کسبخ ، آزاد ، آج بیشه، پیرکلاچای اقدام کرد.
وی با بیان اینکه کیوسک های موجود در پارک های رشت  نیازمند بازنگری است خاطر نشان کرد: در گذشته کیوسک هایی در برخی از پارک های رشت احداث شد و این مهم باید بازنگری و شکل و نمایی مطابق با فضای سبز و فرهنگ و آداب و رسوم به آن داده شود.
شیرزاد با اشاره به خاموشی برخی از پارکها و معابر رشت بیان کرد: بررسی مشکل روشنایی  و کاشت گل و گیاه در پیاده راه فرهنگی رشت باید در دستور کار قرار بگیرد  و در حال حاضر بسیاری از استانها دارای  پارک گل، پارک پرندگان و… هستند.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا افزود: در برخی از محلات رشت جمع آوری زباله به خوبی انجام نمی شود و سازمان پسماند شهرداری رشت باید نظارت بیشتری در این باره انجام و نصب مخازن ۶۶۰ لیتری نیز باید در دستور کار این سازمان باشد .
وی افزود:  با توجه به نزدیک شدن به فصل گرم سال پاکسازی( اگو ها) در محلات رشت نیز باید در اولویت کاری شهرداریهای مناطق قرار بگیرد.
شیرزاد به وضعیت گرمخانه و سامانکده شهرداری  رشت اشاره و گفت: رئیس سامانکده شهرداری رشت به منظور رفع مشکلات در این حوزه تلاش می کند و در این باره سازمانهایی از جمله بهزیستی و… نیز باید  همکاری کنند.
وی احداث سامانکده و گرمخانه جدید را از دیگر برنامه های شورا و شهرداری رشت دانست و بیان کرد: این اقدامات نیازمند همراهی دیگر مسئولان است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false