×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

در این جلسه، رئیس شورای شهر رشت، روز بزرگداشت مقام شهید و راهیان نور را گرامی داشت و ابراز کرد: امیدوارم بتوانیم از معنویت بیکران شهدا بهره مند شده و پاسدار خون شهیدان باشیم و خدای نکرده کسی از شهدا و نام ایشان سو استفاده نکند.

علیپور، منشی شورا نیز در نطق پیش از دستور جلسه، درگذشت دکتر ابریشمچیان را تسلیت گفت و ابراز کرد: با توجه به پایان سال، از شهردار می خواهم نسبت به پرداخت عیدی کارگران خدمات شهری اقدام نماید تا کارگران خدمات شهری، شرمنده خانواده های خود نباشند.

رئیس کمیسیون عمران شورا نیز گفت: امید است خون های ریخته شده برای پرچم اسلام، ضامن پاسداشت نظام باشد.

رضا رسولی نیز فقدان خیر نکونام، مهندس ابریشمچیان را تسلیت گفت و ابراز کرد: فردی که میلیاردها تومان اموال و املاک خود را وقف اعتلای اموزش عالی نمود، برای ما قابل تصور نیست و جامعه دانشگاهی گیلان مدیون ایشان هستند.

وی ضمن تقدیر از سیاست های استاندار گیلان تصریح کرد: تدابیر وی بارقه های امید را برای گردشگری ایجاد نمود. شب های روشن برای رشت اتفاق خوبی است که می تواند یک پویایی در اقتصاد خرد ایجاد کند.

رسولی تاکید کرد: بهترین فرصت است تا در شرایط بیکاری شدید در گیلان بتوانیم این فرصت اقتصادی را کانالیزه نماییم. و این حرکت دکتر سالاری که گیلانی هم نیست، قابل تقدیر است.

اصلاحیه بهای تعرفه خدمات سازمان پسماند، سازمان عمران و لایحه تسهیلات تشویقی در صحن شورا اعلام وصول شد.

پس از بررسی، لایحه تسهیلات تشویقی برای متقاضیان دریافت پروانه احداث بنا، گواهی عدم خلاف و پایان کار، مصوب شد.

طبق این لایحه، متقاصیان اگر نقدا عوارض خود را پرداخت نمایند، تا ۱۵ اردیبهشت سال اتی فرصت دارند از این تسهیلات استفاده نمایند.

همچنین لایحه برگزاری جشنواره فرهنگی گردشگری مشترک بین رشت و شهر پارما ایتالیا نیز اعلام وصول شد و برای بررسی بیشتر به کمیسیون های تخصصی شورا ارجاع شد. تاریخ میزبانی رشت تیرماه سال بعد اعلام شده و شهردار درخواست تخصیص بودجه برای تشکیل دبیرخانه و هزینه های میزبانی دارد. مقرر شد بررسی دستور العمل میزبانی شهر خلاق رشت به منظور ملاقات شبکه شهرهای خلاق یونسکو و تخصیص اعتبار در کمیسیون های شورا بررسی شود.

رئیس شورا در مورد بررسی بودجه عمرانی در کمیسیون تلفیق نیز توضیحاتی ارایه داد و گفت: طبق بررسی های کمیسیون عمران در مورد کدهای مربوط به تخصیص اعتبار برای پروژه های عمرانی، پروژه ها اولویت بندی شده است و تخصیص بودجه برای بازگشایی معبر احسان بخش به تختی و معلم، سعدی و سرگل و کانال ژ۵ آز اولویت های ماست.

رضا رسولی نیز در مورد یکی از ردیف های بودجه گفت: تملک کاروانسرای سعادت جزو کدهای ستاره دار است که باید با اعتبار دولتی خریداری شود. اما پیشنهاد می شود بجای ان تماشاخانه ابشار خریداری شود که ۳ میلیارد هم کمک دولتی برای ان وعده داده شده است.

رئیس کمیسیون عمران همچنین گفت: تخصیص اعتبار برای خرید ساختمان اداری مناسب برای منطقه دو هم از ملزومات است.

احمد رمضانپور خواستار شد که به جای اولویت بندی، برای هر پروژه یک ردیف بودجه خاص درنظر گرفته شود که در صورت تحقق درآمد، پروژه عمرانی آغاز شود.

رئیس کمیسیون بودجه شورا نیز گفت: قانونا شورا نمی تواند به شهردار ابلاغ نماید، تا یک پروژه تمام نشده، پروژه دیگر را آغاز نکند. هر پروژه ای در کتابچه بودجه مصوب شود، به شهرداری مجوز اجرا داده شده است.

فرهام زاهد افزود: هر چند اولویت بندی A و B منطقی است ولی قانونا نمی توان چنین اولویت بندی برای عدم اجرا داشت.

عاقل منش نیز گفت: تحول و بی ثباتی در مدیریت شهری در سال جاری موجب عدم تحقق درامد شد. شهردار وعده داده که با وضعیت ثبات بوجود آمده می تواند درامدزایی نماید.

رئیس کمیسیون فرهنگی ابراز کرد: در گذشته نیز پروژه های عمرانی ستاره دار می شد تا به نوعی اولویت بندی شود.

وی افزود: می باید تعامل بیشتری با شهردار داشت و ایشان مستقیم در جلسات حضور یافته و با نظر وی پروژه ها اولویت بندی شود.

فاطمه شیرزاد نیز از تلاش های کمیسیون های بودجه و عمران در بررسی بودجه تقدیر کرد و گفت: دیگر کمیسیون ها نیز گام های خوبی برای پیشبرد بودجه در مقولات ترافیکی و زیست محیطی برداشتند.

عضو شورا افزود: امیدوارم شهرداری بتواند درامدزایی نماید ولی نباید ۱۰۰پروژه را آغاز کرده و نتوانیم ادامه دهیم. بخصوص در مورد پروژه های ستاره دار پروژه های زیست محیطی است و اگر دولت نتواند به تعهد خود عمل کرده و بودجه تخصیص دهد برای سراوان و رودخانه ها، دچار مشکل می شویم.

حاجی پور نیز گفت: تاکنون اعتبار دولتی برای پروژه های باز آفرینی

که مشروط مصوب شده بود، محقق نشده است.

پروژه خواهر امام را شهرداری آغاز کرد ، وسط کار باقی مانده و نمی توانیم تمام کنیم.

وی تصریح کرد: حداقل کاری که شهرداری می تواند بکند، این است که کاروانسراهای داخل بازار را با یک تابلو معرفی نماید تا هویت بازار رشت از بین نرود.

سخنگوی شورا نیز تاکید کرد: شورا سیاست گذار است و نهاد اجرایی نیست و امیدوارم از حرف تا عمل شهردار فاصله ای نباشد.

رئیس شورا بر اعتماد و همراهی اعضای شورا و شهردار تاکید کرد و گفت: چون اتصال درامد به هزینه وجود ندارد، ناگزیر هستیم به روش اعتماد و همراهی پروژه های عمرانی را به پیش ببریم.

علوی افزود: هرچند اهداف همه اعضای شورا مشترک است، ولی اگر شورا و شهردار با هم همراه نباشد، این چالش ادامه دارد.

وی یاداور شد: اجرای پروژه ریر گذر شهید رجایی، به دلیل معارض های فراوان، ۳سال طول کشید. باید دوستانه از شهردار خواست پروژه ای شروع نکند که نتوان در موعد مقرر به اتمام رساند.

رمضانپور به بدهی کلان شهرداری اشاره نمود و گفت: آغاز پروژه های متعدد عمرانی، بدهی دوباره برای شهرداری در پی دارد. انجام ۳۰۰میلیارد برای اجرای پروژه

منطقی بنظر می رسد اگر توانستیم درآمدزایی نماییم، می توان پروژه جدید آغاز کرد.

رئیس شورا نیز گفت: اجرای پروژه های سنگین نیازمند تایید شوراست. به عنوان نمونه، احداث تونل تبعاتی در شهر دارد که حتما نیازمند اخذ مجوز از شهرداری است.

پس از بحث و بررسی اعضای شورا، مصوبه کمیسیون تلفیق شورا پیرامون اصلاحات و اولویت بندی پروژه های عمرانی، به رای گذاشته شد.

افزایش ردیف بودجه برای منطقه دو و تخصیص اعتبار برای خرید تماشاخانه گیلان با تغییر در برخی ردیف های بودجه، از جمله این اصلاحات بود. و در نهایت بودجه عمرانی سال آتی تصویب گردید.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false