×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

ایا آقای منتقد با معامله گری، مشاور رسانه ای شهردار این کلانشهر می شود؟

پچ پچ های راهروهای پر التهاب شهرداری رشت خبر از تعرفه یکی از منتقدین شهردار معزول رشت توسط یکی از اعضای شورا جهت حضور در مسئولیت مشاور رسانه ای شهردار فعلی این کلانشهر می دهد.

گویی قرعه معامله گری این بار به نام منتقدی افتاده است که تا چندی پیش فریاد وامصیبتای او از معامله گری، تخلفات احتمالی و اتفاقات مجموعه شهرداری گوش فلک را کر کرده بود. این فرد که پیش از این نقدهای فراوانی به عملکرد شورا و شهرداری رشت داشته، حالا به یمن چرخشی با چاشنی منفعت طلبی و با حمایت افرادی از همان طیف مورد انتقادش، برای مشاور شدن در شهرداری رشت در تلاش است.

این اتفاق بیش از هرچیز سنگ محکی برای سنجیدن عیار شعارهای عوام پسند شهردار رشت است. مسعود نصرتی که پیش از این انتصابات در شهرداری را خط قرمز خود خوانده بود آیا به همین زودی تسلیم خواسته های برخی مدیران و یا اعضای شورا خواهد شد یا آن که پایبند به شعارهای خود می ماند و به این خواسته های منفعت طلبانه تمکین نخواهد کرد؟

شهردار غیربومی رشت باید به خوبی بداند که پیش از او افرادی که آشنایی کافی با محیط مدیریت شهری رشت و رسانه های آگاه آن داشته اند نتوانسته اند در برابر رفتار گزینشی و به دور از عدل رسانه ها پاسخی اقناعی به افکار عمومی بدهند و تشت رسواییشان خیلی زود با انتشار لیست رسانه های مورد حمایت به صدا در آمد. در چنین شهری قطعا مدیری غیربومی با برگزیدن چنین مسیری راهی به مراتب صعب العبور تر را پیش روی چشمان خود خواهد دید.

شهردار یا هر مدیری مختار است در چیدمان مشاورین و مدیران خود آزادانه عمل کند اما باید بتواند در برابر افکار عمومی پاسخگو باشد. در شرایطی که شهرداری رشت از مشکلات عدیده مالی رنج می برد و پرداخت مطالبات، حتی به بهای تعطیلی پروژه های عمرانی، با مشکلات فراوان همراه است انتخاب فردی سفارشی که فعالیت چندانی هم در فضای رسانه ای امروز ندارد چه دستاوردی جز بار مالی اضافه بر دوش شهرداری رشت خواهد داشت؟ آیا اساسا فردی که امروز به راحتی با عبور از مواضع قبلی خود با حمایت طیف مورد انتقادش به دنبال چنین مسئولیتی است قابل اعتماد است؟ آیا فردی که تا امروز در بسیاری از جلسات و برنامه های شهرداری رشت حتی حضور هم نداشته است و یکباره در برنامه های ماه های اخیر به بهانه لابی و نزدیک شدن به شهردار هر از گاهی ظاهر می شود می تواند مشاوره جامعی ارائه دهد؟

رشت امروز تشنه تغییر نگاه در نحوه مدیریت است. نام افراد چندان تفاوتی ندارد. ورود اعضای شورا به انتصابات، تن دادن شهردار به این خواسته ها، طیف بندی اعضای شورا و رسانه ها و جایگزینی تعرفه سالاری به جای شایسته سالاری آسیب هایی است که دامنگیر این شهر رنج دیده بوده است. آیا شورا با تغییر شهردار به دنبال تغییر نام ها و تغییر موازنه قدرت در مهره چینی ها و کادرسازی ها بوده است؟ چه تفاوتی دارد شهردار که باشد… تا زمانی که سفارش شورانشینان و تسلیم شدن شهرداران تداوم یابد آش همان است و کاسه همان. شاید حالا وقت آن است که فکر کنیم برخی واقعا باج می خواهند. چه سطر به سطر این افکار پریشان حقیقت باشد و چه خیال بافی سراسر کذب، این ها دل نگرانی های یک رشتوند است برای شهری که از معامله گری و باندبازی به ستوه آمده است… کاش معلمی بود که روی این برگه خط بطلان می کشید و می گفت نمره انشایت صفر است اما به قوه تخیلت بیست می دهم آنگاه رویاهای زیباتری برای شهرم می بافتم…
کاش این حرفها دروغ باشد و کاش شهردار به شعارهایش پایبند بماند…

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false