×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رشتوند و به نقل از  خزر، چندی پیش بود که سیدامیرحسین علوی، رئیس شورای شهر رشت در بازدید از تحریریه پایگاه خبری تحلیلی خزرآنلاین به گفت و گو به خبرنگارخزر پرداخت و به برخی سوالات روز مدیریت شهری پاسخ داد.

حل مشکل سراوان پیچیده نیست/دکتر نوبخت و معاون ایشان پیگیر موضوع هستند

رئیس شورای شهر رشت در خصوص آخرین وضعیت معضل زباله در منطقه سراوان، گفت: مشکلات سراوان مشخص است و راه حل آن نیز پیچیده نیست که بخواهیم دنبال راه حل جدید برویم. معضل بزرگ و مشخص سراوان تخلیه حدود هزار تن زباله در شرایط عادی رو و در شرایط پیک مسافرتی افزایش ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی در منطقه است.

وی ادامه داد: طی دو سال گذشته بهره وری کارخانه کودآلی از سیاست های ما بوده است و ما نیز همواره اقدام به بروزرسانی آن نموده ایم تا شاهد افزایش ظریفت آن باشیم. تنها راهکار مشخص و قرارداد نویسی شده ی آن بحث خرید زباله سوز است. عقد قرارداد زباله سوز کاملا مشخص است و با پرداخت درصد پیش پرداخت قرارداد کار آن آغاز می شود که این اتفاق تاکنون رخ نداده است. سازمان محیط زیست نیز می بایست کیفیت خروجی و آلاینده هایی احتمالی از خروجی نیروگاه زباله سوز را به عنوان ناظر تایید نماید. در بحث های محیط زیستی تاییدیه ها و مجوزهای لازم می بایست صادر شود که این اتفاق نیز تاکنون رخ نداده است. اما با توجه به مذاکرات و مکاتبات صورت گرفته در سطح سازمان محیط زیست کشور توسط نماینده شرکت تی تی اس، قول هایی برای رعایت استانداردهای لازم داده شده است.

علوی اضافه کرد: در این موضوع، دکتر نوبخت و معاون ایشان نیز پیگیر موضوع هستند و با پیگیری هایی که توسط شهرداری و استانداری نیز صورت گرفته است امیدواریم اعتبارات لازم تامین شود که شاید مدت زمان پیش بینی شده برای ساخت دستگاه نیز قابل کاهش باشد. این درشرایطی است که در موعد مقرر پرداخت ها و اعتبارات لازم تامین شود.

قطعا به تیم های سپیدرود و داماش کمک خواهد شد

رئیس شورای شهر رشت در خصوص بحث کمک مالی به سپیدرود و داماش که با مخالف روسای برخی از هیات های ورزشی دیگر روبرو شد، گفت: هیات های ورزشی با توجه به مطرح شدن بحث کمک مالی به دو تیم فوتبال، خود را هم در دریافت کمک از شهرداری رشت محق می دانند و واقعیت این است که همه رشته های ورزشی فعال ارزشمند هستند و انتظار کمک از مدیران شهری نیز وجود دارد. در گذشته ما در شورا عدد و اعتباراتی را پیش بینی نموده و در بودجه سالانه شهرداری گنجانده بودیم. با این حال بعضا برخی افراد به دلیل منافع اجتماعی خود، منافع بزرگتر را شاید نادیده گرفته و فراموش میکنند که وضعیت فعلی شهردار و بدهی هایی که بابت پروژه های مختلفی که در گذشته انجام شده است، به وجود آمده، به گونه ای است که شهرداری امروز در روزمره خود مانده است.

رئیس شورای شهر رشت افزود: میگوییم برای مثال در هر مسابقه ورزشی هشت تا ده هزار نفر در ورزشگاه حضور میابند اما زمانی که در هر ماه حقوقی را به تاخیر می اندازیم چهارهزار نفر به صورت مستقیم و ده هزار نفر غیرمستقیم (با احتساب خانواده ها) معیشتشان به خطر می افتد. مذاکراتی نیز با شهردار رشت داشته ایم. بحث دو لایحه کمک به دو تیم داماش و سپیدرود مطرح بود که سبب نگرانی و گلایه برخی هیات های ورزشی دیگر نیز شد. ما لایحه کمک دیگری نیز داشته ایم که معتقدم اگر قرار بر کمک است ابتدا همان لایحه از قبل باقی مانده پرداخت شود. راه حل این موضوع این نیست که برخی از این فرصت برای تصویه حساب های شخصی استفاده نمایند. روزی که در بیمارستان بودم آقای نصرتی برای ملاقات بنده آمدند و از ایشان خواستم با توجه به بازی روز بعد تیم سپیدرود پیگیر وضعیت این تیم باشند. قطعا به تیم های سپیدرود و داماش کمک خواهد شد اما این کمک باید در اندازه توان شهرداری باشد و همینطور این موضوع برای سایر هیات های ورزشی خواهد بود و عدد متناسب در بودجه پیش بینی شده است.

طی دو ماه آینده پزداختی ها بروز خواهد شد

علوی در خصوص نظم در پرداختی های شهرداری در ماه های اخیر به خصوص بعد از تصدی نصرتی بر کرسی شهرداری رشت، گفت: در ماه های اخیر نظم بهتری ایجاد شده است. زمانی برای اینکه پرداختی داشته باشیم در دوره سرپرستی آقای جمشیدپور دست به دامن وزارت کشور و … می شدیم. خیلی ها کمک کردند و خیلی ها نیز متاسفانه در داخل استان سنگ اندازی نمودند. با این حال با فواصل مناسب حقوق ها در حال پرداخت است و پیش بینی می شود که طی دو ماه آینده در پرداخت حقوق ها بروز شویم هرچند هزینه های عید قطعا هزینه های بیشتری خواهد بود و به همین نسبت به نظر می رسد درآمد ها نیز بهتر محقق شود.

تغییرات در شهرداری رشت اجتناب ناپذیر است

رئیس شورای شهر رشت در خصوص بروز تغییرات احتمالی در شهرداری رشت، گفت: وقوع یکسری از تغییرات اجتناب ناپذیر است، آقای نصرتی نیز به نظر بنده با آرامش در حال بررسی ساختار مدیریتی و منابع انسانی شهری است. این روزها موضوع ورود نیروهای غیربومی به شهرداری رشت مطرح شده که بنده در خصوص آن قطعا مخالف هستم که کسی بخواهد وارد سیستم مدیریتی شهرداری شود و بومی نباشد. هرچند که اشکالی برای ورود نیروهای توانمند غیربومی که بخواهند وارد دستگاه های نهادی شوند و کارکنند، نمیبینم. اما با این حال نگاه رو به بیرون را برای مدیریت شهری نمیپسندم. شهرداری رشت دارای ظرفیت مدیریتی بسیار خوبی است و جوانان تحصیل کرده توانمندی دارد و صدالبته رشت ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری دارد. متاسفانه در دوره گذشته سرمایه گذاری بر روی منابع انسانی برای اینکه به یک رشد مناسب و منطقی دست پیدا کنیم، اتفاق نمی افتاد. به یکباره شاهد حضور افرادی بودیم که دارای تجربه بسیار اندکی بودند اما به یک پست مدیریتی ارتقا پیدا می کردند و در عین حال شاهد تغییرات گسترده در بازه زمانی کوتاه مدت بودیم که بعضا شورا نیز در خصوص آن تذکراتی را ارائه نموده بود.

علوی ادامه داد: در این دوره به نظر بنده آقای نصرتی فرصت امتحان و آزمون را همانند گذشته ندارند و فضا نیز آماده این موضوع نیست. بهتر این است که یک بار تغییرات صورت بگیرد و برای این موضوع باید تصمیمات لازم گرفته شود بنده و همکارانم در شورا نیز سعی کرده ایم که در این قضایا ورود نداشته باشیم و ایشان اختیار کامل را در این خصوص دارند و به نظر بنده با توجه به چارچوب های ایشان فضا رو به بهبود باشد.

علوی در خصوص انتقاداتی که نسبت به عملکرد شورای چهارم مطرح می شود، گفت: یکی از دوستان پاسخی خوبی داده است و بنده نیز صحبت ایشان را تایید میکنم! خوشحالم که کاری کرده ایم که امروز غلط املایی ما را بگیرند. امیدواریم که در شورای پنجم کارهای بیشتری انجام دهیم. اعتقاد بنده بر این است که شورای پنجم کارهای بیشتری می تواند انجام دهد، امیدوار هستیم که املای شورای پنجم بی غلط باشد.

رئیس شورای شهر رشت در پاسخ به این سوال که عملکرد شورای پنجم را طی سه ماه گذشته به چه صورت دیده است، گفت: بنده ترکیب شورای پنجم را بیشتر میپسندم و کنش های این شورا را برحسب منطق و عقلانیت بر گفتار و رفتارها میبینم و فکر میکنم این موضوع بر روی تمام فرآیندهای درون شورا و شهرداری تاثیرگذار بوده است. شورای پنجم در حیطه وظایف خود عمل خواهدکرد و سعی را بر این گذاشته است تا وظایف قانون گذاری و نظارتی اش را انجام دهد و کمتر به اجرا ورود کند.

وی با بیان اینکه دو طرح مناسب در حوزه اقتصادی و گردشگری طی هفته های آتی به شورا ارائه خواهد شد، گفت: ترکیب کمیسیون های شورا ترکیب مناسبی است و مبنا بر تخصص افراد بوده است و کارکردها بارزتر و مشخص بوده است. متاسفانه یکی از ضعف های مطرح در برنامه های شورا محدودیت ها و مسائل مالی است که شهرداری امروز با آن دست و پنجه نرم میکند. اما با این حال بنده فکر میکنم تا پایان سال جاری و در سال ۹۷ خروجی برنامه های شورا خود را نشان خواهد داد.

نیاز به تغییرات در پیاده راه و بی آر تی مشهود است

رئیس شورای شهر رشت در پایان با اشاره به پروژه های پیاده راه و بی آر تی و طرح موضوع تغییر در آن گفت: در این نوع تغییرات می بایست به جنس اصلاحات نگریست. نیاز به تغییرات و بررسی کاملا مشهود است. این دو پروژه مرتبط با بافت مرکزی شهر نیز بر روی بازار و اقتصاد شهر تاثیر گذاشته است و در بحث پیاده راه اعتراضاتی نیز وجود دارد. در این موارد باید بررسی های بیشتری از لحاظ مهندسی صورت گرفته تا نواقص کار مشخص و برطرف شود. این دو طرح نیز می بایست در یک طرح جامع ترافیکی دیده شود تا با برطرف کردن اشکالات یک طرح اثرات بر روی طرح دیگر نیز مشاهده شود زیرا این موضوعات به یکدیگر مرتبط هستند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false