×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

رشتوند به نقل گفت‌وگو  از خبرگرزاری فارس در رشت:  فاطمه شیرزاد  اظهار کرد: ثبت رشت در یونسکو به‌عنوان شهر خلاق خوراک‌شناسی اقدام خوبی بود اما بعدازآن عملاً هیچ بازخورد مثبت و یا نتیجه‌ای در توسعه صنعت گردشگری و معرفی تنوع غذایی رشت دیده نشد.

وی افزود: صرفاً حضور یافتن در کشورهای مختلف و شرکت در اجلاس و جشنواره غذا نمی‌تواند برای رشت نتایجی به همراه داشته باشد و متأسفانه مدیر برنامه‌های یونسکو در شهر خلاق خوراک رشت تاکنون نتوانسته انتظارات را برآورده سازد.

شیرزاد بابیان اینکه باید از عنوان شهر خلاق خوراک‌شناسی در راستای ایجاد اشتغال و تقویت چرخه اقتصادی رشت بهره‌مند شویم تصریح کرد: تاکنون گزارشی از سفرهایی که با هزینه بیت‌المال در این خصوص انجام‌شده است به اعضای شورا ارائه نشده و این موضوع باید بررسی شود.

وی بابیان اینکه اخیراً لایحه‌ای در خصوص سفر به ترکیه در این راستا به صحن شورا ارائه شد گفت: سفر به ترکیه باید لغو شود.

شیرزاد افزود: باید با برنامه‌ریزی‌های اصولی نسبت به معرفی تنوع غذایی شهر رشت و ایجاد صنعت غذاهای حلال اقدام کرد تا زمینه‌های جذب توریست در این بخش برای رشت فراهم شود.

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر رشت با اذعان به اینکه موافق ادامه فعالیت دبیرخانه شهر خلاق خوراک در رشت هستم گفت: با ادامه فعالیت این دبیرخانه مخالفتی ندارم اما باید نقاط ضعف و کاستی‌های موجود برطرف شود.

فاطمه شیرزاد افزود: تنوع غذایی رشت فوق‌العاده است و باید اقدامات به سمت و سویی برود که از عنوان شهر خلاق خوراک‌شناسی در راستای معرفی و برند سازی شهر رشت بهره‌مند شویم.

وی بیان کرد: ضعف عملکرد مدیر برنامه‌های یونسکو در شهر خلاق رشت موجب شده که اخیراً تعدادی از فرهیختگان دانشگاهی نیز در این زمینه مطالبی را مطرح و گوشزد کنند.

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد: تا زمانی که گزارش سفرهای گذشته پیرامون شهر خلاق خوراک‌شناسی ارائه نشود نباید اجازه سفر مجدد با این عنوان داده شود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false