×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
false

در بزرگداشت «نادر» موسیقی ایران مطرح شد؛


زنده یاد گلچین همواره اخلاق مدار بود

به گزارش روابط عمومی منطقه دو شهرداری رشت، مرجانه گلچین در بزرگداشت زنده یاد «نادرگلچین» که با همکاری منطقه دو و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت شامگاه پنجشنبه ۱۱ ابان برگزار شد با تشکر از مدیریت شهری رشت برای برگزاری این بزرگداشت اظهار کرد: مدیران شهرداری رشت صمیمانه در روزهای از دست دادن زنده یاد گلچین، فارغ از منصب و مسئولیت خود در کنار خانواده گلچین بودند.

برادرزاده زنده یاد گلچین با اشاره به ویژگی های اخلاقی این هنرمند برجسته گفت: در روحیات زنده یاد گلچین، محبت، دوست داشتن و عشق ورزیدن به خوبی مشهود بود.

وی تصریح کرد: با از دست دادن زنده یاد گلچین، حال باید میراث وی را که اخلاق خوب، عشق ورزیدن و دوست داشتن است ترویج دهیم.

مرجانه گلچین از حضور اهالی فرهنگ و هنر در مراسم بزرگداشت زنده یاد «نادر گلچین» در آستانه جهلمین روز درگذشت وی تقدیر کرد و این اقدام انگیز برشمرد.

در ادامه این مراسم، موسیقی دان برجسته کشور با اشاره به تحریرهای ظریف آوازهای زنده یاد گلچین گفت: موسیقی زبان مشترک همه انسان ها ست و هنرمندان الهامات خود را از عالم الوهیت دریافت می کنند.

کامبیز روشن روان با بیان اینکه از ویژگی های هنرمندان، پاک . منزه بودن است افزود: زنده یاد گلچین از چنین خصوصیتی برخوردار بود و به همین دلیل است که می تواند الگوی حامعه هنری و جوانان باشد.

هنرمند دیگر عرصه موسیقی و آواز نیز در این مراسم با اشاره به جایگاه زنده یاد گلچین در حوزه فرهنگ و هنر کشور گفت: زنده یاد گلچین جایگاه ممتازی بین هنرمندان و مردم دارد.

عبدالحسین مختاآباد به شوای شهر رشت پیشنهاد داد: خیابانی در رشت-شهر زادگاه زنده یاد گلچین- به نام وی نامگذاری شود.

سهیل محمودی از دیگر هنرمندان حاضر در این مراسم، اخلاق شایسته زنده یاد گلچین را یادآور شد و اظهار کرد: جامعه امروز ما با معضلات اجتماعی متعددی مواجه است و تنها راهکار نجات جامعه از این معضلات، فرهنگ و هنر است.

وی تاکید کرد: نسل جدید جامعه خواهان الگوهای جدید هستند و هنرمندانی همچون زنده یاد گلچین با اخلاق پاک و شایسته خود، می توانند الگوهای مناسبی برای نسل جدید باشند.

دبیر اجرایی این بزرگداشت نیز با اشاره به خاطرات خود از زنده یاد گلچین گفت: زنده یاد گلچین محرومیت های متعددی را به جان خرید اما هیچگاه هنر خود را آلوده نکرد.

فاضل جمشیدی با بیان اینکه حضور اهالی فرهنگ و هنر در بزرگداشت وی نشان از محبوبیت وی در جامعه هنری دارد افزود: زنده یاد گلچین همواره آرزو داشت نابرابری ها و توزیع ناعادلانه امکانات در سطح کشور از بین رفته و همه شهرستان ها همچون تهران مورد توجه مسئولان و جامعه هنری قرار گیرند.

این هنرمند حوزه موسیقی و آواز تصریح کرد: حضور بزرگان عرصه موسیقی در بزرگداشت زنده یاد گلچین در رشت نشان از توجه به از بین بردن این نابرابری ها و همینطور ارزش گذاری به استعدادهای هنرمندانی است که در شهرستان ها شکوفا می شوند.

در ادامه این مراسم، شعرخوانی علی غضنفری و همینطور بیان خاطراتی از سوی استاد امانی از دوستان زنده یاد نادر گلچین برگزار شد.

 

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false