×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

گیلان برف‌پوش می‌شود

محمد دادرس، مدیر‌کل هواشناسی استان گیلان آسمان گیلان را صاف تا قسمتی ابری دانست و اظهار کرد: دمای ایستگاه‌های هواشناسی طی امروز بین ۱۰ تا ۲۸ درجه سلسیوس در نوسان است.

وی نقشه‌های هواشناسی را نشان دهنده استقرار جریانات جنوبی در منطقه دانست و افزود: تا سه‌شنبه وزش باد جنوبی به ویژه در ارتفاعات دامنه‌ها و در برخی نواحی ساحلی و جلگه‌ای مورد انتظار است.

مدیر کل هواشناسی گیلان با بیان اینکه طی یکشنبه و دوشنبه با توجه به جنوبی بودن جریانات و وزش باد گرم، شرایط برای افزایش دما مهیاست، تصریح کرد: طی فردا و پس فردا با توجه به عبور امواج ناپایدار تراز میانی جو، شرایط برای گسیل گرد و خاک فراهم می‌شود.

دادرس با اشاره به افزایش پنج تا ۱۰ درجه‌ای متوسط دمای هوای استان طی فردا، ادامه داد: به تدریج شاهد افزایش ابر، رگبار، رعد و برق و تگرگ خواهیم بود؛ همچنین در ارتفاعات بالادست احتمال بارش برف از اواخر وقت دوشنبه وجود دارد.

وی از آغاز فعالیت سامانه ناپایدار از عصر و شب فردا خبر داد و گفت: بارندگی رگباری و شدید، وزش باد، رعد و برق، مه آلودگی، کاهش پنج تا ۱۰ درجه‌ای متوسط دما و تگرگ از جمله پدیده‌های مورد انتظار تا عصر و شب سه‌شنبه است.

مدیر کل هواشناسی گیلان همچنین از احتمال آبگرفتگی منطقه‌ای و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها و جاری شدن سیلاب موقتی و خسارت به محصولات کشاورزی و… خبر داد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false