×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

خرید تضمینی گندم در گیلان آغاز شد

کیوان حسن پور لسکوکلایه، مدیر تعاون روستایی گیلان اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع خرید تضمینی محصولات کشاورزی، اتحادیه تعاونی روستایی گیلان به عنوان یکی از مباشرین این خرید در سال جاری از طریق ۲ مرکز اتحادیه تعاونی های روستایی شهرستان رودبار در مرکز رستم آباد و اتحادیه تعاونی های روستایی سیاهکل در مرکز دیلمان زیرنظر کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی و شرکت خدمات بازرگانی خرید تضمینی را انجام می دهد.
وی افزود: بر اساس سیاست شورای عالی اقتصاد نرخ خرید تضمینی گندم به همراه یارانه کاشت و سیاست تشویقی برای هر کیلوگرم گندم معمولی ۱۵۰ هزار ریال و گندم دوروم ۱۵۸ هزار ریال در نظر گرفته شده که امید است امسال هم کشاورزان گندمکار با اطمینان‌خاطر نسبت به برداشت و عرضه محصول گندم خود به مراکز خرید تضمینی اقدام کنند.
مدیر تعاون روستایی گیلان خاطر نشان کرد: مراکز تحت نظارت این مجموعه آمادگی دارد تا تولید گندم را به هر میزان و وزنی از کشاورزان دریافت کند.
گیلان دارای ۳۱۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی است و ۳۱۷هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند. برنج، چای، زیتون، پیله ابریشم، بادام زمینی، زیتون، فندق و مرکبات عمده ترین محصولات کشاورزی گیلان هستند. گیلان همچنین یکی از تولیدکنندگان مهم طیور در کشور است.
حدود ۱۹ هزار هکتار از اراضی گیلان به کشت گندم اختصاص دارد، شهرستان‌های تالش، رضوانشهر، آستارا، رودسر، املش، سیاهکل و رودبار از مهمترین مناطق کشت گندم و جو در گیلان است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false