×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: احیای توافق هسته‌ای در دستور کار دولت بایدن نیست

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک‌ نشست خبری در پاسخ به درخواست توضیح بیشتر درباره اظهارات اخیر رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، مبنی بر تلاش آمریکا برای جلوگیری از واردات نفت ایران توسط چین، گفت: ما به طور منظم و سرسختانه مشغول اجرای تحریم‌های‌مان هستیم که شامل تعاملات منظم و موثر با متحدان و شرکایمان درباره کسانی است که سعی می‌کنند این تحریم‌ها را دور بزنند.

پرایس افزود: تمرکز اصلی ما در زمینه اجرای تحریم‌های‌مان روی چین متمرکز است که بزرگ‌ترین مشتری نفتی ایران محسوب می‌شود. ما به طور منظم با چین و دیگر کشوها در ارتباطیم تا آن‌ها را از اقداماتی در رابطه با ایران که ممکن است ناقض تحریم‌های آمریکا باشد، بر حذر داریم. ما اقدامات تحریمی را از قبل اعلام نمی‌کنیم اما به رصد صادرات نفت ایران و تعامل با شرکای تجاری آن در زمینه احتمال مواجهه با تحریم‌های آمریکا ادامه می‌دهیم.

سخنگوی‌ وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه به تحریم‌های اعمال‌شده بر برخی شرکت‌ها که به ادعای او با «صادرات قاچاقی» نفت ایران مرتبط بوده‌اند، اشاره کرد.

توضیح پرایس درباره اظهارات مالی، در پی این مطرح می‌شود که او در گفت‌وگویی با شبکه بلومبرگ گفت: آمریکا با تلاش برای به اجرا درآوردن تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران، فشار بر چین را جهت متوقف کردن واردات نفت از ایران افزایش خواهد داد.

مالی با ادعای این که «چین مقصد اصلی صادرات قاچاق ایران است» اظهار داشت که مذاکرات برای منصرف کردن چین از خریداری نفت ایران «شدت خواهد گرفت.»

او گفت: آمریکا اقداماتی را که لازم باشد برای جلوگیری از صادرات نفت ایران و ممانعت از خریداری آن توسط دیگر کشورها انجام خواهد داد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false