×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

هشدار دامپزشکی گیلان به صاحبان مرغداری‌های گیلان

سرپرست دامپزشکی گیلان، با بیان اینکه شرایط آب و هوایی گیلان در نیمه دوم سال برای مهاجرت پرندگان وحشی مهیاست، گفت: در پاییز و زمستان انتظار شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را داریم که خوشبختانه تاکنون ردپای ویروس را مشاهده نکردیم و گزارشی از ابتلا‌ی آن نداشتیم.
دکتر هادی بابایی، با اشاره به اینکه مرغداری‌ها برای پیشگیری از این بیماری بهتر است واکسیناسیون را جدی بگیرند افزود: برای پیشگری از انتقال عوامل بیماری زا از جابجایی هر گونه دان، وسایل و واسکیناتور بین واحد‌های مرغداری ممانعت شود.
وی همچنین خطاب به مرغداران گفت: علاوه بر برقراری قرنطینه در مبادی ورودی مرغداری‌ها و ضد عفونی کلیه وسایل نقلیه، مراقب ورود پرندگان آزاد پرواز به محوطه مرغداری‌ها باشید.
آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در زمره بیماری‌های مهم مشترک بین انسان و طیور است و استان گیلان به عنوان استانی پرخطر در این زمینه محسوب می‌شود، زیرا در گیلان تالاب‌ها و آبگیر‌های فراوان و جمعیت قابل توجه طیور بومی وجود دارد.
گیلان یکی از مسیر‌های مهاجرت پرندگان وحشی است و این بیماری از پرندگان مهاجر به طیور بومی منتقل می‌شود و در نهایت طیور صنعتی را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false