×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

بناهای تاریخی گیلان به جاذبه گردشگری تبدیل می‌شود

ولی جهانی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اظهار کرد: تاکنون ۱۶ بنای تاریخی زیر نظر این اداره کل استان با کاربری های متعدد چون موزه، هتل، کافه موزه و رستوران تبدیل به جاذبه گردشگری شده است.
وی افزود: ۲۲۱ بنای تاریخی در اختیار ارگان‌های دولتی قرار دارد که اگر این دستگاه های اجرایی موافقت کنند بنای تاریخی تحت پوشش شان برای اقدام در این زمینه به سرمایه‌گذار خصوصی واگذار می شود.
جهانی ادامه داد: ساختمان‌های ثبتی از جمله فلاطوری، ابریشمی، مدرسه فروغ، مجموعه بناهای تاریخی شیلات مربوط به ماهیان خاویاری بندر کیاشهر، حمام تاریخی دیلمان برخی از این بناهای تاریخی هستند.
مدیرکل میراث فرهنگی گیلان عنوان کرد: از بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ اثر ثبتی استان ۵۳۵ مورد بنای تاریخی است که ۲۲۱ بنا از این تعداد مجموعه‌های تاریخی دولتی است.
وی گفت: وظیفه ذاتی صیانت از مواریث ارزشمند فرهنگی علاوه بر این اداره‌کل بر عهده همه دستگاه‌ها و اقشار مختلف مردم است که همچون امانتداری امین، میراث گذشتگان را حفاظت و به آیندگان بسپاریم.
جهانی حفظ اصالت بنای تاریخی، معرفی فرهنگ بومی-محلی استان، گسترش مطالعات پژوهشی، تعریف کاربری متعارف و همگن با بنا، جذب گردشگر و ایجاد اشتغال پایدار را از اهداف اصلی برنامه ساماندهی آثار تاریخی عنوان کرد و بر لزوم بهره گیری و مشاوره از همه فرهیختگان، متخصصان و آحاد مردم به منظور صیانت از آثار و بناهای تاریخی ارزشمند تاکید کرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false