×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

نگاه دولت به تالاب انزلی ملی است

علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، با اعلام این خبر، اظهار کرد: طبق دستور رئیس جمهور باید با سوداگران اکوسیستم‌ تالاب انزلی برخورد شود.
وی تصریح کرد: تله‌های رسوب‌گیری که در این تالاب ایجاد شده حتی مسکن هم نیست و از جنبه علمی قابل پذیرش نیست.
وی گفت: باید نخست با طرح جامع حوزه آبخیز، کار را گام به گام بر اساس اصول علمی پیش ببریم تا به تالاب برسیم؛ تالابی که در حال خفه شدن است و حوزه آبریز آن از بین رفته و امروز ما باید به مردم پاسخگو باشیم.
معاون رئیس جمهور عنوان کرد: باید جلوی رسوبات و فاضلابی که از رودخانه‌های زرجوب و گوهررود به تالاب انزلی می‌ریزد در بازه زمانی مشخص گرفته شود و در داخل حوزه آبخیر اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری طرح جامع خود را مشخص و ارائه کند.
وی با تاکید بر اینکه اجازه نمی‌دهیم‌ تالاب انزلی به وضعیت دریاچه ارومیه بدل شود، افزود: باید کمیته فنی و حقوقی کنار هم قرار گیرند و محدوده تالاب مشخص شده و نقشه کاداستر آن تهیه شود.
این مسئول افزود: حق و حقوق معارضین اعم از مالک، مستاجر و متصرف نیز تعیین و انانکه به حریم و محدوده تالاب ورود یافته و آن را تصرف کرده‌اند به شیوه‌های اصولی از حوزه تالاب خارج شوند.
وی از استاندار خواست تا یک مدیر واحد برای کمیته‌هایی تالاب انزلی گمارده شود تا اعتبارات تمامی دستگاه ها و مدیریت آن در اختیار این کمیته قرار گیرد.
سلاجقه تاکید کرد: باید کمیته امنیت و قضایی و کمیته نظارت و اجرایی هم برای تالاب انزلی ایجاد شود تا روند پیشرفت کار مشخص و با متخلفان هم به طور جدی برخورد شود.
وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به رویکرد دولت سیزدهم تالاب انزلی روزهای خوشی را تجربه خواهد کرد و با قرارگاهی که بدین منظور ایجاد شده و روحیه جهادی که وجود دارد باید کمیته‌ها بازه زمانی کار با مشارکت جوامع محلی را تعیین و اقدام کنند.
وی گفت: باید قرارگاه عملیاتی مبتنی بر همه قوانین فعالیت کرده و مجلس هم در کنار آن قرار گیرد و مساله تالاب انزلی به عنوان بحث ملی پیگیری و درباره زمانی مشخص و با طرح مدیریت جامع، کار را پیش می بریم که دفتر ملی آن نیز در گیلان فعال می شود.
سلاجقه تصریح کرد: همچنین با توجه به آنکه اطفای حریق به وزارت دفاع واگذار شده در صورت بروز آتش سوزی در تالاب باید وزارت دفاع ورود کند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false