×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

۴۰ نقطه خطرآفرین در ساحل آستارا شناسایی شد

روز پنجشنبه در جلسه ستاد ساماندهی سواحل در فرمانداری آستارا گفت: امکان تامین ناجیان غریق آموزش دیده تا ۹۰ نفر برای پوشش نقاط خطرآفرین و طرح های سالم سازی دریا را داریم اما حقوق این افراد باید تامین شود.
وی افزود: در سال های گذشته هر زمان شمار ناجیان غریق در نوار ساحلی بیشتر بوده، با فوریت به نجات شناگران اقدام شده و کسی غرق نشده است اما زمانی که به علت مشکلات مالی، حضور ناجیان غریق در ساحل کم شده، آمار غریق افزایش یافته است.
وی ادامه داد: طبق سال های گذشته به تعیین محدوده شنا در داخل طرح های سالم سازی دریا اقدام و برای تامین محل های استقرار و قایق جت اسکی ویژه ناجیان غریق تلاش می کنیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار آستارا نیز در این جلسه با اشاره به تعطیلات عید فطر و احتمال استفاده مسافران و گردشگران از نوار ساحلی این شهرستان، آمادگی شهرداران برای مدیریت طرح های سالم سازی دریا و تفریحات دریایی را خواستار شد.
حسن آدمیت گفت: میزان وجه ورودی طرح های سالم سازی دریا در ستاد تنظیم بازار بررسی و تصویب خواهد شد و هیات نجات غریق با همکاری اداره ورزش و جوانان، از هم اکنون نسبت به تامین ناجیان غرق آموزش دیده و عقد قرارداد با شهرداری ها اقدام کند.
وی از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز خواست برای تهیه برنامه های فرهنگی، هنری متناسب با آموزه های دینی و اعتقادی جهت اجرا در طرح های سالمسازی دریا و استفاده مسافران و گردشگران اقدام کند.
در ۱۸ و نیم کیلومتر نوار ساحلی دریای خزر در شهرهای ساحلی آستارا و لوندویل، سه طرح سالمسازی دریا جهت شنا، قایق سواری و تفریحات دریایی مسافران و گردشگران ایجاد شده است.
شهرستان مرزی و گردشگرپذیر بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان، مرز جمهوری آذربایجان و حاشیه دریای خزر واقع شده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false