×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

۲ شمشیرباز گیلانی در مسابقات جام جهانی گرجستان حضور یافتند

رقابتهای جام جهانی شمشیربازی اسلحه سابر از روز گذشته (جمعه) در گرجستان آغاز شد که تیم ملی ایران نیز با هشت شمشیرباز در این مسابقات حضور یافته که از این تعداد، ۲ ورزشکار از استان گیلان است.
محمد رهبری شمشیرباز ارزنده گیلانی در قالب تیم ملی اسلحه سابر آقایان و فائزه رفیعی دیگر شمشیرباز پرتوان گیلانی به همراه تیم ملی اسلحه سابر بانوان در این دوره از رقابت ها حضور یافتند.
نفرات اعزامی به رقابتهای جام جهانی شمشیربازی ، پس از سه مرحله اردوی انتخابی برگزیده شدند که محمد رهبری و فائزه زفیعی از گیلان با درخشش در این اردوها، به عضویت تیم ملی درآمدند و در رقابتهای جام جهانی گرجستان حضور یافتند.
مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: جام جهانی گرجستان اولین رویداد فدراسیون جهانی شمشیربازی در اسلحه سابر است که در سال جدید میلادی برگزار می‌شود که این رقابت‌ها در ۲ بخش انفرادی و تیمی در حال برگزاری است .
مریم بخشی اضافه کرد: در رقابتهای انجام شده و در بخش نفرادی بانوان، فائزه رفیعی شمشیرباز ملی پوش گیلانی که رنکینگ ۷۹ جهان را در بخش بانوان در اختیار دارد، در اولین دیدارش حریفی از هنگ کنگ را شکست داد.
وی خاطرنشان کرد: امید است که این ۲ شمشیرباز ارزنده گیلانی به همراه سایر ملی‌پوشان در رقابتهای جام جهانی گرجستان بدرخشند و در هر ۲ بخش انفرادی و تیمی، عناوین شایسته‌ای را کسب کنند.
مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان یادآور شد: محمد رهبری شمشیرباز ملی پوش گیلانی که به همراه تیم ملی اسلحه سابر مقام ششم تیمی مسابقات المپیک توکیو را کسب کرده، یکی از امیدهای تیم ملی برای کسب مدال در این دوره از رقابتها است.
بخشی تصریح کرد: این شمشیرباز گیلانی تاکنون مقامهای زیادی را نیز تصاحب کرده که می‌توان به کسب مقام ششم جهان به همراه تیم ملی، کسب مدال‌های طلای جام جهانی ۲۰۱۶ سنگال و ۲۰۱۷ گرجستان، مدال نقره جام جهانی ۲۰۱۸ لهستان و کسب دهها مدال طلا ، نقره و برنز مسابقات مختلف قهرمانی آسیا اشاره کرد.
مدیرکل اداره ورزش وجوانان گیلان اظهار کرد: مدال نقره بازی های آسیایی ۲۰۱۴ اینچون کره جنوبی و مدال نقره بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتای اندونزی از دیگر مدال های ارزشمند محمد رهبری ورزشکار زبده استان گیلان برای ورزش شمشیربازی کشور بشمار می‌رود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false