×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

لاهیجان در آستانه وضعیت قرمز کرونا قرار دارد

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا روز گذشته با اشاره به اینکه روند شیوع کرونا در سطح کشور نزولی است، گفت: میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور به بالای ۸۶ درصد رسیده است.
او با بیان اینکه میزان بستری بیمارستان‌ها نسبت به ۵ تا ۶ هفته گذشته تقریبا به یک چهارم و مرگ و میر‌ها به کمتر از یک سوم کاهش یافته است، یادآور شد: این آمار بسیار درخشان نتیجه زحمات همه عزیزانی است که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از آغاز پیک سوم بیماری در استان مازندران خبر داد و افزود: بنابراین اکثر شهر‌های این استان درگیر بیماری هستند.
رئیسی ادامه داد: اکنون ۴ شهر سوادکوه شمالی، ساری، آمل و رامسر در استان مازندران تنها شهر‌های قرمز کشور هستند که حتما نیاز است در این شهر‌ها مراقبت بیشتری داشته باشیم.
او با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰۱ شهر در کشور وضعیت زرد و ۴۳ شهر با وضعیت نارنجی است، اظهار داشت: ۱۵ تا ۱۸ شهر نارنجی کشور مربوط به استان مازندران است.
معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: شهر لاهیجان در استان گیلان و همه شهر‌های استان مازندران نیاز به مراقبت بیشتری دارند که امیدواریم با همکاری خوبی که مردم دارند این موج را هم کنترل کنیم.
رئیسی تأکید کرد: با توجه به تغییر شرایط از رنگ نارنجی به زرد مردم توجه داشته باشند که کوچکترین غفلت شرایط را تغییر خواهد داد، ویروس بسیار قابل سرایت است و اگر دستورالعمل‌ها به درستی رعایت نشوند، ممکن است گرفتار موج بعدی شویم.
او با قدردانی از مردم، مسئولان، نهادها، کادر بهداشت و درمان در ۱۰ تا ۱۱ ماه گذشته افزود: تشکر ویژه‌ای هم از کسبه و اصناف داریم که در این مدت علی رغم فشار‌های اقتصادی که وجود دارد با ما همکاری و محدودیت‌ها را رعایت کردند.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: همه باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم؛ اگر رنگ شهر‌های زرد که اکنون فعالیت کسبه در آنها آزاد است به نارنجی تغییر کند، مجبوریم دوباره محدودیت‌ها را برگردانیم و ممکن است شاهد موج بعدی بیماری در بهمن و اسفند ماه باشیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false