×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

آخرین آمار مبتلایان به کرونا در گیلان

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از افزایش مجدد شمار بیماران کرونایی در گیلان پس از یک دوره فروکشی خبر داد.

ارسلان سالاری رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، گفت: شمار بیماران کرونایی در گیلان در روز‌های نخست بسیار بالا بود، اما با تلاش کادر سلامت و همکاری مردم تا چهار هفته پیش، میزان مبتلایان کاهش یافت، اما در حال حاضر مجددا ابتلای مردم به این بیماری سیر صعودی به خود گرفته است.

سالاری از بستری ۷۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در گیلان خبر داد و افزود: درحال حاضر ۳۱۹ بیمار مبتلا به بیماری کرونا در بیمارستان‌های خصوصی و دولتی استان بستری هستند.

او با برشمردن عوامل ازدیاد ویروس کرونا در گیلان، گفت: عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی و شرکت در تجعمات مختلف و از همه مهمترین ورود سیل آسای مسافران به گیلان به شدت در افزایش مبتلایان جدید به بیماری کرونا موثر بوده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه شمار مبتلایان به کرونا در ماه جاری نسبت به ماه گذشته افزایش دو برابری داشته است، افزود: ۲۰ درصد مبتلایان کرونا در گیلان، مسافر هستند.

سالاری همچنین از خیز شیوع بیماری کرونا در مناطق سفید استان خبر داد و گفت: متاسفانه شاهد افزایش شمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در شهرستان‌های سفید، روستا‌ها و یا مناطق کوچک تری هستیم که در گذشته، دستورالعمل های بهداشتی را بهتر رعایت می‌کردند، اما به نظر می‌رسد اکنون موازین بهداشتی را جدی نمی‌گیرند.

او افزود: پرستاران داوطلب کرونا همچنان چشم انتظار، مسوولان وزارتی جهت تعیین تکلیف هستند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false