×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

احمد رمضانپور:
مشکلات موجود مقابل اجرای تراموا در رشت رفع شد/ ما امروز به وحدت نیازمندیم/ می بایست با حفظ وحدت کلمه برای منافع شهر و استان مان تلاش کنیم

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت، احمد رمضانپور نرگسی عضو شورای شهر رشت در یکصد و سی و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت با تبریک ایام گذشته و آتی، گفت: یک اصل مغفول مانده قانون اساسی عدم برگزاری انتخابات شوراها بود که در دوره دولت آقای خاتمی این مهم شکل گرفت تا هزاران نفر از افرادی که امین مردم بوده و توانایی خدمت به مردم را دارند در حوزه مدیریت شهری وارد شوند.

وی ادامه داد: این کار بسیار بزرگ و ماندگار بود. طبیعتاً در دوره های اول و دوم به دلیل اینکه ما تمرین دموکراسی نداشتیم این احتمال وجود داشت که ما نتوانیم از ظرفیت این پارلمان استفاده کنیم اما اکنون پس از گذشت ۲۰ سال نباید بگوییم که نتوانسته ایم از ظرفیت های پارلمان محلی استفاده کنیم و از این فضا برای منافع شهر، استان و کشور باید استفاده شده و منافع فردی، شخصی، خانوادگی و گروهی نباید مورد توجه قرار گیرد.
عضو شورای شهر رشت افزود: ما هر بار که اجماع داشتیم موفق بوده ایم و هر بار که نتوانستیم اجماع بر قرار کنیم آسیب دیده ایم. این موضوع در وحدت فرماندهی در ایام جنگ هم دیده بودیم. هرگاه هماهنگی وجود داشت پیروز بودیم و هرگاه خدای نکرده ناهماهنگی به وجود می آمد شکست میخوردیم و این یک اصل کلی است.
رمضانپور تاکید کرد: یک سال و چند ماه تا انتخابات دوره آتی باقی مانده است. اگر در این دوران پارلمان محلی حقی از من ضایع شد بخاطر وحدت و اجماع و منافع شهر همه را می بخشم به شرطی که حول محور وحدت و منافع شهر حرکت کنیم. این را به جهت وحدت بیشتر عرض می کنم وگرنه هرکس می تواند نظر شخصی و سلیقه خود را داشته باشد. بنده این موضوع که تفکر سیاسی خود را دخیل در موضوعات کنیم را خلاف آرمان های خون شهدا می دانم. ما امروز به این وحدت نیازمندیم. شهرداری رشت در وضعیت بحرانی قرار دارد. ما می بایست با حفظ وحدت کلمه برای منافع شهر و استان مان تلاش کنیم.
وی همچنین با تشکر از آقای دکتر زارع استاندار، مهندس اوسط مقدم معاون عمرانی استانداری،شهردارمحترم رشت، نمایندگان فعلی شهرستان رشت و خاصه ازآقای دکترنوبخت معاون ریاست جمهوری ورئیس سازمان
مدیریت وبرنانه ریزی کشور، گفت: این عزیزان تلاش های زیادی برای پادار کردن ردیف بودجه برای تراموا رشت انجام دادند. این موضوع یک کار استثنایی بود اما با یک مشکل مواجه بودیم. موضوع بحث شورای ترافیک کشور بود که قانون در آن پیشبینی کرده بود که شهرهای با جمعیت کمتر از یک میلیون نفر نمی توانند از قطار سبک شهری یا همان تراموا استفاده کنند و بر این مبنا ایرادی بزرگ گرفته شد که کمیته فنی ما با مشکلاتی در این زمینه مواجه شده بود و ما ناگزیر شدیم تا طی جلسه ای با حضور آقای شهردار، آقای جعفرزاده و آقای رسولی خدمت دکتر نوبخت رسیدیم تا طی مکاتباتی این موضوع پیگیری شود که متاسفانه در ایام شیوع ویروس کرونا کارشناسان با این موضوع مخالفت کردند که در نهایت از طریق کمیسیون زیربنایی دولت شب گذشته با دفتر معاون اول ریاست جمهور و دکتر نوبخت صحبت شد تا با حسن نظر این موضوع پیگیری شود که با پیگیری های انجام شده و همچنین تلاش های آقای محبتی بسیاری از موضوعات رفع شد و خوشبختانه درخواست ما برای تراموا مورد تصویب قرار گرفت تا جمعیت بیش از ۵۰۰ هزار نفر نیز بتواند از این خدمت بهره مند شود و امیدواریم این کار به نحو شایسته انجام شود.
عضو شورای شهر رشت افزود: خواهش بنده از آقای دکتر حاج محمدی شهردار رشت این است که در کمیسیون عمران گزارشی از تقاطع پل های غیرهمسطح ارائه کردند، ما می توانیم با استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) کاری مفید انجام دهیم. اگر بحث زیرگذر میدان شهرداری احیا شود، گردشگری، توسعه اقتصادی و همچنین بازار ما احیا شده و از رکود خارج می شود. مردم ما نیز شادابی پیدا می کنند که دارای مباحث فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و گردشگری را با خود به دنبال دارد.
رمضانپور تاکید کرد: ما توان مالی بالایی نداریم. کل اعتبارپروژه عمرانی ما دربودجه سال ۹۹ کمتر از ۴۰۰ میلیارد تومان است. لذا نمی توانیم پروژه ۵۰۰ میلیاردی را فقط در میدان فرزانه بدست بگیریم، اگر قرار باشد از ظرفیت قرارگاه خاتم استفاده کنیم بیائیم یک کار ماندگار انجام بدیم و آن احیای پیاده راه با احداث زیرگذر میدان شهرداری رشت، این کار یعنی توسعه اقتصادی،توسعه گردشگری،توسعه فرهنگی و توسعه اجتماعی است،لذا بعنوان عضو کوچک کمیسیون عمران ازاعضای محترم شورای شهر و شهردار محترم می خواهم اگر قراراست یک پروژه در این شهر کلید بخورد احداث زیرگذر میدان شهرداری را در اولویت کاری قرار بدهید.، و اگر کار را بخواهیم در حوزه تراموا انجام دهیم می دانیم که این هزینه نیست و بلکه درآمد و سرمایه است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false