×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

موافقت شورای شهر رشت با تخفیف ۵۰ درصدی هزینه‌های تدفین متوفیان کرونا

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر رشت، در یکصد و سی و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت موضوع لایحه اعمال تخفیف ۵۰ درصدی هزینه‌های مربوط به تدفین اجساد مبتلا به کرونا در صحن علنی شورا مطرح شد.

در همین راستا سهراب راستگو رئیس سازمان آرامستان شهرداری رشت با حضور در این جلسه گفت: بنده از تمامی عزیزانی که در این مدت کنار ما بودند تشکر می‌کنم. شرایطی بود که فکر نمی‌کردم دیگر بتوان در ادامه کار دوام آورد اما با کمک و همراهی و همدلی عزیزان توانستیم انجام‌وظیفه کنیم.

راستگو با بیان اینکه کرونا صحنه جنگ دیگری است، عنوان داشت: در شهر رشت با توجه به شرایط خاص آب و هوایی برای تدفین متوفیان مبتلا به ویروس کرونا با شرایط خاصی روبرو بودیم که خوشبختانه با همکاری همه دوستان این اقدامات صورت پذیرفت.

وی در خصوص لایحه تخفیف ۵۰ درصدی هزینه‌های مربوط به تدفین اجساد مبتلا به بیماری کرونا، اظهار داشت: با ارسال این لایحه به شورا تقاضا داریم تا زمان فروکش کردن این ویروس از محل ردیف اعتباری تخت عنوان “کمک به خسارت دیدگان حوادث غیرمترقبه” از محل بودجه سال ۹۹ از شورای اسلامی شهر رشت اقدام گردد.

فرهام زاهد عضو شورای شهر رشت در خصوص این لایحه اظهار داشت: لایحه فوق زمان مشخصی ندارد و باز است. از طرف دیگر با توجه به آزادسازی‌هایی که رخ داده و مشخص نیست آن شنبه‌ی وعده داده شده چه زمان فرابرسد، ممکن است بازهم خدای‌ناکرده تلفات داشته باشیم.

بهراد ذاکری دیگر عضو شورای شهر رشت با خسته نباشید به رئیس سازمان آرامستان شهرداری رشت، گفت: در این ایام مرگ‌ومیر بسیار زیادی را شاهد بودیم که از ظرفیت هم خارج بود.

وی ادامه داد: از این فرصت استفاده کرده و به تمام کسانی که عزیزان خود را از دست داده‌اند تسلیت می‌گویم.

عضو شورای شهر رشت در خصوص وضعیت جامعه برابر ویروس کرونا گفت: قطعاً می‌بایست برای خانواده‌های کسانی که عزیزان خود را در جریان این ویروس از دست داده‌اند کارگاه آموزشی برگزار کرد.

وی همچنین با بیان اینکه دولت می‌توانست با اتخاذ برخی تصمیمات مشکلات ناشی از کرونا را کاهش دهد، تأکید کرد: از قوه قضائیه می‌خواهم برای پاسخگو بودن دولت و دولتمردان در جریان شیوع ویروس کرونا ورود نماید.

ذاکری با اشاره به وجود رفت‌وآمدهای غیرضروری در سطح شهر رشت، اظهار داشت: در سه روز گذشته بین ۶۰ تا ۸۰ بستری جدید داشته‌ایم که بسیار نگران‌کننده است و به مردم هشدار می‌دهم که هیچ‌چیز عادی نیست و با توجه به درگیری کل کشور با این ویروس می‌بایست بیشتر رعایت کنند.

رضا رسولی نیز در خصوص این لایجه گفت: به نظر بنده می تواند اشکالی قانونی در این خصوص وجود داشته باشد، زیرا ما می بایست یک رقم را در نظر داشته باشیم.

در پایان با رأی اعضای شورای اسلامی شهر رشت لایحه تخفیف ۵۰ درصدی هزینه‌های مربوط به تدفین متوفیان کرونایی در رشت موافقت شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false