×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

لی اد کورت _ زنی ۶۹ ساله که در ۲۹ اگوست ۱۹۵۰ در هلند متولد شد . او یک پیشگام گرایش هلندی است که روند مد و طراحی صنایع مختلف آینده را پیش بینی می کند.
لی کار خود را به عنوان یک مدیر هماهنگ کننده مد و فشن در فروشگاهی در هلند آغاز نمود و پس از گذراندن تحصیلات خود در انستیتو ارت ای زد هلند به فرانسه ، مهد مد دنیا نقل مکان کرد و در آنجا به عنوان یک مشاور مد مستقل شروع بکار کرد.
پس از گذشت زمان اندکی سرویس مشاوره پیش بینی مد Trend union را در فرانسه تاسیس کرد . وی کتاب های بسیاری در زمینه پیش بینی روند سالانه جامعه طراحی و مد و سبک زندگی را تالیف کرد.
وی در دانشگاه پارسونز به عنوان مدیر برنامه ریزی های نوین طراحی پارچه و لباس به فعالیت پرداخت و هم اکنون نیز معاون مطالعات ترکیبی دانشگاه های معتبر دنیا است.
تفکرات و اندیشه ها و ایده های لی ، به هویت بخشی برای مارک ها و برندهای بین المللی و همچنین استراتژی توسعه صنعت مد و پوشاک کمک های شایان ذکری نموده است.
او به عنوان مشاور پیش بینی روند تغییرات ، با شرکت هایی همچون کوکا کولا، نیسان، زیمنس و … همکاری داشته و در صنعت زیبایی نیز مفاهیم جدیدی را ایجاد نموده است و با شرکت هایی نظیر اورال،استی لودر،لانکوم و … نیز همکاری نموده است.
در تمامی زمینه های هنری مد و گرافیک ، طراحی صنعتی ،بسته بندی ،لوازم آرایشی و بسیاری از زمینه های دیگر بسیار اثرگذار بوده و با انتشار مجله عکاسی Bloom که نمودار روند تغییرات رویش گل ها و چونگی نحوه استفاده از تصاویر آنها نشان می داد ، به بنیانگذار( فرهنگ _فرهنگی ) معروف شد .
او رییس آکادمی طراحی هلند است و پلت فرم اجتماعی Trendtablet را راه اندازی کرد.
او در سازمان های بشر دوستانه بین المللی حضور پیدا می کند و به تولید کنندگان محصولات مختلف در جهان سوم کمک می کند که محصولات خود را چگونه در بازارهای غربی معرفی و بازاریابی کنند .
لی اد کورت ، شیوع ویروس کرونا را اینگونه توصیف می کند : شیوع این ویروس فرصتی است که در آن زنجیره تامین و‌ تولید محصولات چین ، در جهان دچار اختلال می شود و شکل جدیدی از منابع تولید محلی در جهان ایجاد خواهد شد و گستره تولید جهانی محصولات چینی متوقف خواهد شد .
این عصر، عصر تغییر خرد جمعی است و ما وارد عصر جدیدی از زندگی خواهیم شد.
اپیدمی کرونا به رکود جهانی بزرگی تبدیل خواهد شد که تا کنون در عرصه تاریخ بشر تجربه نشده است اما در نهایت به بشریت اجازه می دهد که معیارها و ارزش های خود را از نو بسازند . این ویروس در حال ایجاد یک قرنطینه مصرف جهانی شگرف است که تاثیر فرهنگی و اقتصادی بزرگی در دنیا به جای خواهد گذاشت .
مردم مجبور خواهند شد به دارایی های کمتر و مسافرت های کمتری عادت کنند . مجبور خواهند شد که بیاموزند چطور با یک دست لباس شاد باشند، داشته های محبوب قدیمی خود را دوباره کشف کنند ، کتاب های فراموش شده خود را از نو بخوانند و به داشته هایشان بسنده کنندو در قرنطینه مصرف باشند.
این ویروس زنجیره تامین جهانی و شبکه های حمل و نقل را مختل می کند.
لی استدلال می کند که چطور ویروس کرونا با اختلال در اقتصاد دنیا می تواند مزایای محیط زیستی داشته باشد .
او می گوید: از زمان شروع شیوع ویروس کرونا در چین، کربن و آلودگی صنعتی چین کاهش یافته و تصاویر هوایی جدید ماهواره ای چین نشان داده چطور در این دو ماه گذشته، عدم تولیدات صنعتی ، هوای آسمان را صاف کرده و به مردم اجازه نفس کشیدن داده است.
این ویروس نشان خواهد داد که چطور تعطیلی صنایع یا کاهش تولید صنایع می تواند محیط زیست بهتری بیافریند که قطعا در مقیاس بزرگ قابل مشاهده خواهد بود.
صنایع محلی و فعالیت های کوچک بومی شتاب می گیرند و ابتکارات مبتنی بر سیستم ها و حکومت های کوچک محلی همانند بازار کشاورزان و رویدادهای خیابانی و آوازها و زیبایی شناسی های محلی غالب خواهند شد.
او امیدوار است که یک سیستم دیگر و بهتر برقرار می شود که احترام بیشتری برای کار و شرایط بشر و انسانیت قائل خواهد شد.
یاد خواهیم گرفت که حسابی برای خودمان مایه بگذاریم تا زندگی را زیبا کنیم.
او می گوید: هر کسی که هنوز در حال برنامه ریزی برای کارها و برنامه های ماه های آینده است باید از اینکار دست بکشد و به دنبال راه های نوین برای ارتباط های جدید باشد و اطلاعات را به شیوه دیگری منتشر کند .
تاثیر شیوع این ویروس وادارمان خواهد کرد دست از شتابزدگی برداریم، سوار هواپیما نشویم، از خانه کار کنیم ، صرفا میان افراد خانواده سرگرم باشیم و برای هم بیشتر وقت بگذاریم ، یاد بگیریم مراقب جسم و روح و روان خود باشیم و نتوانیم فضای افکار انسانهای دیگر را مسموم کنیم.
خواهیم فهمید که برای بقا به عنوان یک گونه از موجودات زنده و حفظ زمین و زندگی و‌ حیات، باید شیوه جدیدی در زندگی پیشه کنیم و به فکر یکدیگر باشیم زیرا همانند زنجیره ای در عین فاصله ها بهم متصل هستیم .
یه وقفه ناگهانی در تمام زندگی بشر بخاطر این ویروس قدرت تصمیم سازی را از ما می گیرد و در ابتدای کار شتاب را در حد وحشتناکی کاهش می دهد. در وضعی خواهیم بود که صفحه خالی جدیدی برای شروعی تازه خواهیم داشت . مجبور به زندگی با اخبار کمتر ، خبرنامه های کمتر و پا‌پ آرت های کمتر خواهیم شد و عادت خواهیم کرد. زیرا تنها خبر این ویروس دنیا را خواهد گرفت و ما تنها سرشار از بمب باران این خبر خواهیم بود .
باید همه عادت هایمان را ترک کنیم ، درست مثل اینکه اعتیادمان را ترک می کنیم .
اگر عاقل باشیم که متاسفانه نیستیم ، از نو با قوانین و‌ مقررات جدید شروع می کنیم.
جهان هر کسی کوچکتر خواهد شد . گرچه به ظاهر به نظر می رسد به عقب بر می گردیم اما دچار تحولی عظیم و آینده نگری خواهیم شد .
او در پایان اظهار می کند : به نظر می رسد پیش بینی من برای آینده ، برای عصر آماتور که پیش تر ها گفته بودم خیلی سریعتر از آنچه تصور می کردم اتفاق افتاده است .
حال کمی به زندگی ساده خودمان بنگریم و کلام سحر آمیز لی کورت را در زندگی مان جستجو کنیم .
هر روز و هر ساعت به شگفتی سخنانش پی می بریم ، پس بیاموزیم و تامل کنیم .

ترجمه: مینوش مهرزاد
منبع: dezeen magazine / 9 march 2020

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false