×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

انتقاد امام جمعه رشت از افزایش قیمت‌ها / مردم در رنج و سختی قرار گرفته‌اند

نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت: دستگاه‌های نظارتی نباید توجه خود را صرفاً روی قیمت مواد خوراکی معطوف کنند بلکه تمام بازار را زیر نظر داشته باشند.

آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار مدیرکل، معاونان، قضات و روسای دوایر ستادی اداره کل تعزیرات حکومتی استان گیلان با وی اظهار داشت: مصرف انرژی در کشور ما نسبت به سایر کشورهای دنیا بالاتر است و این باعث شده که مصرف بی‌رویه داشته باشیم لذا فرهنگ‌سازی برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی ضرورت دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تأکید بر اهمیت مشخص بودن مالیات ارزش بر افزوده به‌لحاظ اقتصادی برای جامعه بیان کرد: افزایش قیمت بنزین در چند وقت اخیر موجب افزایش قیمت برخی کالاها نیز شد که البته با نظارت خوب دستگاه‌های مربوطه خسارات زیادی به‌وجود نیامد.

وی با بیان اینکه نبود نظارت در برخی موارد موجب ناراحتی مردم شده است تصریح کرد: اگرچه در این مدت دستگاه‌های نظارتی روی بازار کنترل خوبی داشتند و قیمت کالاها در اکثر مواقع کنترل شده بود اما برخی ضعف‌ها نیز وجود داشت که بایستی برطرف شود.

امام جمعه رشت با اشاره به انتخابات پیش رو و ویژگی یک نامزد اصلح خاطرنشان کرد: حق مردم است که بدانند نامزدهای انتخاباتی منابع تبلیغات خود را از کجا تامین می‌کنند و البته مجلس این قانون را تصویب کرده که بسیار امر شایسته و ضروری است.

آیت‌الله فلاحتی خواستار نظارت دستگاه‌های متولی بر عملکرد نمایندگان و جلوگیری از دخالت آنها در عزل و نصب‌ها شد و افزود: دستگاه‌های نظارتی وظیفه سنگینی بر عهده دارد و بایستی همه حوزه‌ها به‌ویژه قیمت کالاهای مختلف را رصد کنند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه افزایش قیمت کالاها تا حدی طبیعی است اما نباید به‌گونه‌ای باشد که برای مردم رنج و سختی ایجاد کند عنوان کرد: دستگاه‌های نظارتی نباید توجه خود را صرفاً روی قیمت مواد خوراکی معطوف کنند بلکه تمام بازار را زیر نظر داشته باشند.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان با اشاره به همکاری تعزیرات حکومتی، سازمان صمت و اصناف مختلف جهت تنظیم بازار خاطرنشان کرد: مدیران بایستی روی کارکنان خود نظارت کافی داشته باشند و توجه به این امر از نظارت بر اقلام و بازار نیز مهم‌تر است.

امام جمعه رشت با اشاره به مشکلات زیست محیطی استان گیلان و وضعیت پسماند و رودخانه‌های رشت ابراز داشت: مردم گیلان شایستگی زندگی در یک محیط تمیز و با وضعیت مناسب را دارند لذا بایستی در رابطه با وضعیت پسماند و آلودگی رودخانه‌های رشت پیگیری‌های لازم انجام شود.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه کالایی که در بازار اسلامی عرضه می‌شود باید نماد اسلامی داشته باشد افزود: اگرچه مبادلات کالا در تمام دنیا امری طبیعی است اما بایستی در تبلیغات نکات مختلف در نظر گرفته شود تا از بروز آسیب‌ها جلوگیری به‌عمل آید.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان نیز در این دیدار اظهار داشت: در املش، رضوانشهر و ماسال اداره تعزیرات حکومتی نداریم و همکاران ما از شهرستان‌های مجاور برای نظارت بر بازار در این شهرستان‌ها اعزام می‌شوند.

منصور انصاری با بیان اینکه در ۹ ماهه نخست امسال هزار و ۳۷۶ اکیپ نظارتی به بازارهای گیلان سرکشی کردند خاطرنشان کرد: تعداد یک هزار و ۷۴۲ واحد نیز تذکر دریافت کردند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان با اشاره به تشکیل ۱۳ هزار و ۶۵۶ فقره پرونده تعزیراتی در سال ۹۸ در گیلان بیان کرد: در این مدت ۱۳ هزار و ۶۸۵ فقره پرونده تعزیراتی در گیلان نیز با تلاش همکاران ما مختومه شدند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false