×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

وضعیت نامناسب اورژانس های گیلان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به کمبود نیروی انسانی، وسایل و تجهیزات و نامناسب بودن وضعیت اورژانس های بیمارستان ها گفت: در تلاش هستیم تا نیازهای اولیه بیمارستان ها را فراهم کنیم.

ارسلان سالاری در نشست مسئولان مراکز آموزشی درمانی رشت اظهار کرد: نظارت و پایش بر عملکرد بخش های برون سپاری شده بیمارستان ها از جمله آشپزخانه، آزمایشگاه، لنژری، داروخانه و… از مهمترین مواردی هستند که باید به طور مستمر توسط مسئولان مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان ها مورد توجه و ارزیابی قرار گیرند.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی که دانشگاه با بدهکاری ۶۵۰ میلیاردی و کسری ۳۰۰ میلیاردی مواجه است و اوضاع اقتصادی جامعه نیز مساعد نیست، تنها راه برون رفت از این شرایط دشوار که دانشگاه با آن درگیر است، مدیریت منابع و کاهش هزینه های غیر ضروری است که در این راستا نظارت بر حوزه های مالی و تدارکات می تواند بسیار اثر بخش باشد.

سالاری با اشاره به عدم تناسب پرداخت کارانه پرستاران در بیمارستان ها و مراکز آموزشی درمانی، خاطرنشان کرد: بررسی ها نشان می دهد در تمامی بیمارستان ها بر روی عدم رعایت عدالت در پرداخت کارانه پرستاران اتفاق نظر وجود دارد و این موضوع باعث نارضایتی بسیاری از همکاران شده است که در این زمینه باید تجدید نظر صورت گرفته و به یک راهکار واحد و درست برسیم تا به عدالت نزدیک شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه حضور متخصصین در بیمارستان ها باید ملموس باشد، گفت: مسئولان بیمارستان ها به نحوی برنامه ریزی کنند تا پزشکان متخصص، علاوه بر حضور موظفی خود در بیمارستان ها، حداقل دو تا سه روز در هفته به صورت ویژه برای دانشگاه کار کنند.

وی با اشاره به پیش بینی درآمد دانشگاه در سال جاری افزود: با توجه به پیش بینی درآمد ۸۰۰ میلیارد تومانی دانشگاه در بودجه سال ۹۸، تا پایان سال تقریبا نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان آن محقق می شود، که در این خصوص نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان کسری بودجه خواهیم داشت که باید با برنامه ریزی و صرفه جویی مناسب بتوانیم این کسری بودجه را نیز جبران کنیم.

سالاری با اشاره به کمبود نیروی انسانی، وسایل و تجهیزات و نامناسب بودن وضعیت اورژانس های بیمارستان ها ادامه داد: در تلاش هستیم تا نیازهای اولیه بیمارستان ها را فراهم کنیم و کلینیک های ویژه بیمارستان که زیرساخت های لازم برای ارایه خدمات پزشکان فول تایم هستند را در اسرع وقت به بهره برداری برسانیم و در این خصوص پیگیری های مناسبی نیز در سطح وزارتخانه و سازمان مدیریت انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای برون رفت از شرایط موجود نیازمند همراهی و همکاری همه پزشکان، اعضای هیات علمی، کارکنان، دانشجویان و همه دلسوزان حوزه سلامت استان هستیم و دست یاری به سوی همه آنان دراز کرده ایم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false