×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
false

جزئیات مسابقه استعدادیابی جدید شبکه۳/ تفاوت «میدون» با «عصر جدید»

امیرحسین اسدی داور برنامه «میدون» از جزئیات ثبت‌نام در این مسابقه و همچنین سرمایه‌گذاری برای برگزیدگان این مسابقه تلویزیونی سخن گفت.

امیرحسین اسدی از داوران مسابقه استعدادیابی شغلی «میدون» در خصوص این رقابت تلویزیونی گفت: در تمام دنیا برنامه‌هایی وجود دارد تا کسانی که دارای محصول، ایده و تیم هستند طرح خودشان را ارائه کنند و با جذب سرمایه، کسب و کار خود را راه اندازی کنند.

وی ادامه داد: چنین برنامه‌هایی در بسیاری از کشورها حتی افغانستان پیاده می‌شود. برنامه‌ای مثل «میدون» می‌تواند فضای کسب و کار و اشتغال کشور را تغییر بدهد و می‌تواند طلایه‌دار هدایت جوانان کشور به سمت راه‌اندازی کار، خوداشتغالی و کارآفرینی باشد. از طرفی این موضوع ارزشمندی است که به کشور ما کمک می‌کند تا مسیر توسعه، کسب و کار و اشتغال خود را طی کند و ادامه بدهد.

اسدی پیرامون ساز و کار شرکت در این برنامه عنوان کرد: با توجه به فراخوانی که از تلویزیون پخش شد یک طرح کسب و کار در برنامه «میدون» تهیه شده است، جوانان و تیم‌هایی که دارای ایده و محصول هستند، ثبت نام کرده و طرح خود را بارگذاری می‌کنند و کمیته پذیرش اولیه، طرح کسب و کار شرکت کنندگان را بررسی می‌کند. چنانچه از استانداردهای اولیه برخوردار باشد، با شرکت کنندگان تماس حاصل می‌شود و در یک برنامه اجرایی نمونه اولیه کار خود را ارائه می‌کنند. نهایتا اگر تایید شود، یک کارشناس همراه تیم قرار می‌گیرد و راهنمای شروع کار می‌شود.

تفاوت مسابقات استعدادیابی «میدون» و «عصر جدید»

این کارشناس در خصوص تمایزات این برنامه تخصصی با مسابقه استعدادیابی‌ نظیر «عصر جدید» توضیح داد: استقبال از مبحث کارآفرینی در مقایسه با «عصر جدید» قطعا کمتر خواهد بود و از طرفی «عصر جدید» یک برنامه عمومی و سرگرمی بود و هدف آن برنامه مشخصا استعدادیابی نبود، بلکه شاید نشان دادن استعدادها، ایجاد موج، شعف اجتماعی و بروز استعداد و توانایی بود.

اسدی افزود: برنامه «میدون» نگاهی تخصصی دارد اما تلاش می کند مسیر کسب و کار را در کشور توسعه دهد تا جوانان به سمت توسعه کسب و کار و خوداشتغالی حرکت کنند و خودشان وارد میدان شوند و در نهایت فضای کسب و کار را در دل جامعه توسعه دهد.

معاون پژوهشی پیشین دانشکده فناوری اطلاعات دانشگاه شریف درخصوص پیش بینی از استقبال مخاطبان از «میدون» عنوان کرد: ما بر این امیدیم این برنامه هم مورد استقبال قرار می‌گیرد. چرا که داستان‌های کارآفرینان شنیدنی است. در تمام دنیا کتاب‌هایی که کارآفرینان از زندگی خود نوشته اند فروش بالایی دارند حتی فیلمی که از زندگی کارآفرینان ساخته می‌شود هم با استقبال مواجه می‌شود.

سرمایه‌گذاری برای برگزیدگان «میدون»

این داور برنامه «میدون» اظهار کرد: جوانان و تیم‌هایی که در برنامه حضور پیدا می‌کنند، اگر نظر هیئت داوران را جلب کنند و سکه‌ها را از آنها دریافت کنند، از سرمایه گذاری سرمایه گذاران بهره‌مند می‌شوند. در هر برنامه از صاحبان صندوق‌های خطرپذیر دعوت شده است تا تیم‌ها و طرح‌ها را ببینند و بر طبق طرح‌هایی که ارائه شده و ویژگی تیم‌ها سرمایه‌گذاری انجام دهند. بهترین مدل برای کمک به سرمایه‌گذاری این است که سرمایه‌گذار خودش با طرح کسب و کار شریک شود و با هم این کار را انجام دهند. لذا یکی از جوایز برنامه «میدون» تامین سرمایه مورد نیاز برای راه‌اندازی یک سرمایه گذار برای یک جوان در ایران زمین است.

این کارشناس کسب و کار نوین بیان کرد: استعدادیابی کارآفرینی به صورت علمی از کودکان، نوجوانان و سنین پایه شروع می شود. در این سنین ویژگی شخصیتی آنها را بر طبق یکسری مصاحبه‌ها بررسی می کنند و فاز توانمندسازی و بروز این استعداد و ظاهر کردن آن در یک پروسه چند ماهه عملیاتی می شود. این فرآیند در کشور ما کمتر انجام می‌شود. «میدون» امیدوار است با تمرکز روی این موضوع جامعه را به این سمت بیاورد و جوانان فعال را وارد این حوزه کند تا خودشان توانمندی خود را عملیاتی کرده و بروز و توسعه دهند.

وی در پایان بیان کرد: دنیای امروز دنیایی است که می‌گویند خلاقیت آموختنی است و ذاتی نیست. حتی برخی دانشمندان می‌گویند استعداد هم با ممارست می‌تواند تقویت شود و رشد کند. امیدواریم همین شعار را در برنامه «میدون» عملیاتی کنیم که استعداد کارآفرینان آموختنی است و «میدون» طلایه‌دار آموزش استعدادِ کارآفرینان شود. همه ما درصدی از استعداد را داریم. حتی اگر استعداد کمتری در کار آفرینی داریم، می‌توانیم با تمرین و تلاش این استعداد را تقویت کنیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false