×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

پیام شهردار رشت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، دکتر ناصر حاج محمدی شهردار رشت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم طی پیامی ماه محرم، ماه شهادت سرور سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح ذیل می باشد:

(( بسمه تعالی))

عطری که از حوالی پرچم وزیده است

ما را به سمتِ مجلسِ آقا کشیده است

از صحن این حسینیه تا صحن کربلا

صد کوچه وا کنید، محرّم رسیده است

ماه محرم، ماه شهادت اشرف اولاد آدم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از راه رسیده است تا پیام فداکاری، ایثار و مبارزه در برابر خصم و بیداد زمان را بار دیگر به ما گوشزد کند.

محرم همواره یادآور بزرگترین حماسه ظلم ستیزی و آزادگی تاریخ بشری است. حماسه ای که حضرت سیدالشهداء و هفتاد و دوتن از یاران باوفایش به عنوان راست قامتان تاریخ عاشقانه و عاقلانه برای نیل به اهداف والای اعتقادی در راه پاسداری از دین و عقیده خلق کردند و با نثار خون خود و از جان گذشتگی بی مانندشان، پیامی به بلندای تاریخ برای آیندگان نهادند.

فداکاری خالصانه این پاک مردان تاریخ بوده که سبب ماندگاری مکتب سرخ عاشورا شده و همیشه برای آزادمردان جهان در زمانهای مختلف به عنوان دانشگاه حماسه، عزت و ایمان معنا گردیده است.

اما امسال ماه عزاداری محرم ویژگی دیگری نیز دارد که با هفته دفاع مقدس مصادف شده و چه تقارن زیبا و پرمعنایی. چون شیفتگان و فرزندان اباعبدالله الحسین(ع) پس از قرنها دلدادگی در مکتب سرخ کربلا این بار در کربلای ایران اسلامی با شور و شعور حسینی وصف ناشدنی حماسه خون و شهادت آفریدند؛ قامت راست کردند و پرچم اسلام را دوباره برافراشتند.

حالا ما این افتخار را داریم که پرچم عدالتخواهی خونین عاشورا که اینک به ما رسیده و منشای الهامات بسیاری از نهضت مقدس کربلا بوده را با سربلندی به دست صاحب اصلی آن، حضرت ولی عصر(عج) برسانیم تا عدالت واقعی در سراسر گیتی سایه گستر گردد.

در پایان امیدوارم همشهریانمان با حضور آگاهانه و پرشور در آیین های عزاداری و مجالس مذهبی یاد همه این آزادمردان را گرامی بدارند و بر دلداگی های آگاهانه خود بیافزایند.

ناصر حاج محمدی

شهردار رشت

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false